Hoi xvilo,
weet iemand wat ik nou moet doen????
Ja, opsporen waar de foutjes zitten.
Voor de CSS zag ik het volgende:
CSS Error (line 26 char 12): Unrecognized at-rule or error parsing at-rule.
- Dat betekent dat in een css-bestand op regel 26 een fout zit als er met @... iets wordt aangeroepen.
- Op naar het overzicht van de css-bestanden! (met de Webdeveloper Toolbar in Firefox, Menu: CSS > View CSS).
- In FF het venstertje Zoeken openen (Menu: Bewerken > Zoeken), en in het venstertje @ tikken.
- Gelukkig wordt er in alle CSSbestanden maar één regel met @ gevonden; dat moet 'm zijn.
- Aan die regel valt niet echt iets bijzonders te zien. Alleen de dubbele aanhalingstekens kunnen gemist worden, maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn.
- Op naar waar de regel echt staat!
- Die blijkt te zitten in een pagina met een lange naam:
Code:
Embedded Styles from http://www.semschilder.nl/site/fb/canvas/?signed_request=2J9ZGaNizsA9hgaH9LTiVBp_aqG8P0L7mlf1Kpp700Q.eyJhbGdvcml0aG0iOiJITUFDLVNIQTI1NiJ9
- Die pagina maar eens openen, en vervolgens in FF de broncode bezoeken.
- Kijk, in regel 24 staat inderdaad een @import-regel. In het feestgedruis zal de nummering niet helemaal 100% zijn geweest, die zat er twee regels naast.
- Maar de HTML-Tidy add-on van FF weet meteen te vertellen dat er op die plek helemaal geen css-styles mogen zitten: "<style isn't allowed in <body> elements".
- Hoe zit dat? - Deze "html-pagina" blijkt helemaal geen eigen html-pagina met <head> en <body> te zijn, maar domweg een brok gegenereerde code...
- Hoe wordt deze pagina dan in de hoofdpagina gemonteerd? Broncode hoofdpagina: aha, als een iframe! :shocked:
Als het genereren niet in de weg zit, zou wat nu in de "pagina-met-de-lange-naam" staat, rechtstreeks in de hoofdpagina moeten komen, niet in een iframe.
Of: de geframede pagina zou voorzien moeten worden van Doctype, <html><head></head><body></body</html> om er een oprechte pagina van te maken.
Vervolgens zou de <style>regel met de @import verhuisd moeten worden naar de <head> van de hoofdpagina (c.q. van de frame-pagina).
Dan lijkt het in elk geval voor deze CSS-error opgelost.
Maar in de hoofdpagina
http://apps.facebook.com/semschilder/ is ook nog wel het en en ander aan de hand, zegt de ingebouwde FF-validator. En de W3C html-validator zegt dat ook:
23 errors.
- Er staat bv. een <noscript> element in de <head>, wat niet mag, en een <meta> element in die <noscript>, wat ook niet mag.
- De <html> tag heeft een class-attribuut, wat niet mag, en die ook nog eens begint met een spatie: class=" no_js".
- In het <input> element zit een verboden attribuut smartsite="true".
- Van dat soort dingen.
Ik weet niet of deze dingen er allemaal ingepompt zijn door de dynamica van Facebook en/of Google (c.q. of ze te verbeteren vallen), maar het lijkt me niet heilzaam voor een vlekkeloze werking.
En Internet Explorer 7 blokkeert nogal wegens een scriptfout-melding ("Runtime-error in regel 52"), die bijna niet weg te klikken is. Brr!
Maar misschien helpt het als je de code van de pagina correct kunt krijgen.
Succes!
CSShiunter