face book applicatie werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
hoi,

ik heb een facebook applicatie aangemaakt http://apps.facebook.com/semschilder

dit werkt wel goed maar als het open in een tabblad dan krijg ik dit te zien

Fout bij het laden van pagina van toepassing
Fout tijdens ontleden:

CSS Error (line 26 char 12): Unrecognized at-rule or error parsing at-rule.

Runtime errors:

Cannot allow external script​

weet iemand wat ik nou moet doen????

Hoi xvilo,
weet iemand wat ik nou moet doen????
Ja, opsporen waar de foutjes zitten. :p

Voor de CSS zag ik het volgende:
CSS Error (line 26 char 12): Unrecognized at-rule or error parsing at-rule.
  • Dat betekent dat in een css-bestand op regel 26 een fout zit als er met @... iets wordt aangeroepen.
  • Op naar het overzicht van de css-bestanden! (met de Webdeveloper Toolbar in Firefox, Menu: CSS > View CSS).
  • In FF het venstertje Zoeken openen (Menu: Bewerken > Zoeken), en in het venstertje @ tikken.
  • Gelukkig wordt er in alle CSSbestanden maar één regel met @ gevonden; dat moet 'm zijn.
  • Aan die regel valt niet echt iets bijzonders te zien. Alleen de dubbele aanhalingstekens kunnen gemist worden, maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn.
  • Op naar waar de regel echt staat!
  • Die blijkt te zitten in een pagina met een lange naam:
Code:
Embedded Styles from http://www.semschilder.nl/site/fb/canvas/?signed_request=2J9ZGaNizsA9hgaH9LTiVBp_aqG8P0L7mlf1Kpp700Q.eyJhbGdvcml0aG0iOiJITUFDLVNIQTI1NiJ9
  • Die pagina maar eens openen, en vervolgens in FF de broncode bezoeken.
  • Kijk, in regel 24 staat inderdaad een @import-regel. In het feestgedruis zal de nummering niet helemaal 100% zijn geweest, die zat er twee regels naast.
  • Maar de HTML-Tidy add-on van FF weet meteen te vertellen dat er op die plek helemaal geen css-styles mogen zitten: "<style isn't allowed in <body> elements".
  • Hoe zit dat? - Deze "html-pagina" blijkt helemaal geen eigen html-pagina met <head> en <body> te zijn, maar domweg een brok gegenereerde code...
  • Hoe wordt deze pagina dan in de hoofdpagina gemonteerd? Broncode hoofdpagina: aha, als een iframe! :shocked:
Als het genereren niet in de weg zit, zou wat nu in de "pagina-met-de-lange-naam" staat, rechtstreeks in de hoofdpagina moeten komen, niet in een iframe.
Of: de geframede pagina zou voorzien moeten worden van Doctype, <html><head></head><body></body</html> om er een oprechte pagina van te maken.
Vervolgens zou de <style>regel met de @import verhuisd moeten worden naar de <head> van de hoofdpagina (c.q. van de frame-pagina).
Dan lijkt het in elk geval voor deze CSS-error opgelost.

Maar in de hoofdpagina http://apps.facebook.com/semschilder/ is ook nog wel het en en ander aan de hand, zegt de ingebouwde FF-validator. En de W3C html-validator zegt dat ook: 23 errors.
  • Er staat bv. een <noscript> element in de <head>, wat niet mag, en een <meta> element in die <noscript>, wat ook niet mag.
  • De <html> tag heeft een class-attribuut, wat niet mag, en die ook nog eens begint met een spatie: class=" no_js".
  • In het <input> element zit een verboden attribuut smartsite="true".
  • Van dat soort dingen.
Ik weet niet of deze dingen er allemaal ingepompt zijn door de dynamica van Facebook en/of Google (c.q. of ze te verbeteren vallen), maar het lijkt me niet heilzaam voor een vlekkeloze werking.
En Internet Explorer 7 blokkeert nogal wegens een scriptfout-melding ("Runtime-error in regel 52"), die bijna niet weg te klikken is. Brr!

Maar misschien helpt het als je de code van de pagina correct kunt krijgen.

Succes!
CSShiunter

zo dat is een hele hap tekst ik zal er ff naar kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan