Facebook hack?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
1.352
Hello

Vandaag op school was een vriend van mij aan het lachen en zei tegen mij weet je wat er gebeurt is met jou facebook en ik zei nee.
Toen heeft hij gezegd dat hij mijn wachtwoord had.Maar ik geloofde dat niet want ik heb niet zo veel contact met hem via facebook enz dus heeft hij ook geen virus of naar mij gestuurd.
Wanneer ik van school kwam had hij een status aangemaakt met mijn account waarop stond "wil je mijn wachtwoord weten?" Maar wanneer ik die gelezen had heb ik het snel verwijderd.

Nu is mijn vraag bestaant er nu zo een Facebook hack programma waarmee hij da gedaan zou kunnen hebben?
Of is dat onmogelijk zo een hack programma.

Ondertussen heb ik mijn wachtwoord veranderd van Hotmail,Facebook enz
 
maar hoe kan hij op mijn pc geraken door Facebook? Mijn vriend heeft niet zoveel verstand van computers. Zoals in het eerste bericht vermeldt kan hij dat gedaan hebben door een programma?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me sterk, misschien een goed gokje gedaan.
Het advies van "vanschagen" is dan ook zomaar uit de lucht gegrepen.

Even je wachtwoord wijzigen en aangeven dat je bericht wilt krijgen wanneer ergens wordt ingelogd waar dat nog niet eerder is gebeurd: https://www.facebook.com/settings?tab=security

Misschien je taakbeheer ook even napluizen of er niet toevallig een raar/verdacht programma draait (keylogger of iets dergelijks)
 
Alles in ingeschakeld

Een gok kan niet werken want mijn wachtwoord was wel heel erg sterk hoor met hoofdletters,cijfers,andere tekens in totaal waren dat 15 tekens.Dus een gok kan niet.En hier een foto van mijn taakbeheer:
deel 1.jpg
deel 2.jpg
deel 3.jpg
 
Geprobeerd er weer een leesbaar topic van te maken.
@vanschagen je nutteloze reacties kunnen achterwege blijven.
 
Iemand die niks snapt van computers is makkelijk te hacken.
Zet de hele frontpage van bv Facebook op je eigen server en maak het zo, dat na invoeren wachtwoord je naar de echte FB word doorgestuurd.
Je inloggegevens worden naar de phisher gestuurd.
Vervolgens stuurt deze jou een mailtje met bv: moet je nou toch eens kijken wat ik van jou tegenkom op FB, heb je dat al gezien ?
Hij stuurt een link mee, jij klikt, vult je gegevens in en hoppa: de gegevens zijn in bezit van die ander.

Niks met hacken te maken, maar alles met mensen die niet goed met computers zijn.

Hoe je er tegen te bewapenen ? Als je via een linkje naar iets toe gaat en je moet opnieuw inloggen, kijk dan ALTIJD wat er boven in je adresbalk staat!.
Ga eventueel naar die site via je eigen favorieten, of vul de naam zelf in.

heb je toch het gevoel dat je er in getrapt bent ?, wijzig dan gelijk je wachtwoord !!.

En nog iets: heel veel mensen gebruiken bv Marietje11, wedden at het volgende maand Marietje12 is ? Niet doen dus !!!.
 
Wat bedoel je met Marietje11?
Ik heb wel verstand van computer maar mijn vriend die mij misschien heeft gehackt snapt net veel van computers.
Verder als ik e-mails krijg van Facebook verwijder ik ze direct ik open het zelf niet laat maar staan op een link kliken.
 
Dat ze een wachtwoord gebruiken en alleen per maand de cijfers veranderen.
Weet je het wachtwoord, dan weet je de nieuwe dus ook.
 
Dat doe ik niet :)
Ik verander de hele wachtwoord
 
Andere mogelijkheid, jullie hebben tegelijkertijd op hetzelfde onbeveiligde netwerk gezeten (op school bijvoorbeeld) en je gebruikt niet de https versie van Facebook. Op dat moment kan hij vrij simpel bij jou inbreken, zonder dat hij jouw wachtwoord hoeft te kennen. Oplossing: facebook zo instellen dat het altijd https gebruikt (kan bij de veiligheidsinstellingen).
 
Laatst bewerkt:
Facebook is geblokkeerd op school je geraakt er op gene ene manier. Ik heb veel geprobeerd! :D
 
@blackhathack,

Welkom op Helpmij.nl.:)

Het is niet toegestaan oude topics omhoog te halen. Ik heb jou bericht verwijderd. Daarnaast helpen doen we via het forum, dan hebben andere er ook nog wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan