Facebook in Chinees of Japans

Status
Niet open voor verdere reacties.

knopsche

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Berichten
13
Als ik inlog op mijn facebook-pagina op mijn Windows-PC, wordt mijn pagina getoond in het Chinees of Japans.
Op mijn GSM wordt de pagina netjes in het Nederlands getoond.

Hoe kan ik de pagina weer op Nederlands zetten op mijn Windows-PC?

De helpfunctie van Facebook helpt me niet verder dan een nieuwe inloggegevens aan te maken.

Op de inlogpagina klik ik op Nederlands voordat ik inlog. Daarna wordt de pagina toch in Chinees of Japans weergegeven, zie de bijlage.
 

Bijlagen

  • Facebook in Japans of Chinees.JPG
    Facebook in Japans of Chinees.JPG
    35,1 KB · Weergaven: 162
Nog steeds moeilijk met de aangeboden oplossing

Op de aangeboden link krijg ik wederom een pagina in chinees of japans, zie de bijlage
 

Bijlagen

  • Facebook in Japans of Chinees 2.JPG
    Facebook in Japans of Chinees 2.JPG
    70,4 KB · Weergaven: 72
  • Facebook in Japans of Chinees.JPG
    Facebook in Japans of Chinees.JPG
    35,1 KB · Weergaven: 74
weet iemand jou wachtwoord en hebben ze wellicht een geintje uitgehaald. Verander je wachtwoord. Noteer dit goed.
 
Laatst bewerkt:
Niemand weet mijn wachtwoord. Het staat nergens genoteerd. Als het al een geintje was, dan stond het zowel op mijn PC als Tablet als telefoon in het Chinees/Japans. En dat is niet zo. Alleen op de PC heb ik dit probleem. En nog steeds erg vervelend omdat ik die het meeste voor FB gebruik......
 
Ik heb nog geen oplossing voor mijn gemeld probleem. Is er iemand die me hier mee kan helpen?
 
En nu?

Hallo Lange Pier,

Ik heb Roguekiller gedraaid.

Op 2 tabbladen staat info. Kan ik deze gewoon verwijderen? Zie de bijlagen.
 

Bijlagen

  • Facebook in Japans of Chinees 3 - tab register.JPG
    Facebook in Japans of Chinees 3 - tab register.JPG
    94,5 KB · Weergaven: 65
  • Facebook in Japans of Chinees 3 - tab rootkit.jpg
    Facebook in Japans of Chinees 3 - tab rootkit.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 70
en nog de tab hosts bestand

Deze tab bevat ook nog info. Enkele pagina's, allemaal groen. Deze ook verwijderen?
 

Bijlagen

  • Facebook in Japans of Chinees 3 - tab hosts bestand.JPG
    Facebook in Japans of Chinees 3 - tab hosts bestand.JPG
    76,8 KB · Weergaven: 58
Mogen allemaal weg, of het probleem daardoor is opgelost moet nog bewezen worden.
 
Verwijderd

Ik heb alles verwijderd. Na reboot vervolgens nog een keer gescand.

Alle tabbladen zijn nu leeg behalve:
Tabblad Hosts bestand - Bevat nu alleen localhost en dat lijkt mij normaal
Tabblad Antirootkit - Bevat nog steeds oranje en groene regels. Enkele pagina's. IK heb een screenshot gemaakt van de oranje regels.

Kan ik doorgaan met je aanbevolen stap 2 of moet hier eerst iets mee?
 

Bijlagen

  • Facebook in Japans of Chinees 4 - tab hosts bestand.JPG
    Facebook in Japans of Chinees 4 - tab hosts bestand.JPG
    35,1 KB · Weergaven: 57
  • Facebook in Japans of Chinees 4 - tab rootkit.jpg
    Facebook in Japans of Chinees 4 - tab rootkit.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 64
Nee, dat is van Intel, is goed zo.

Draai die andere 2 ook nog voor de zekerheid, let wel op wat je aanvinkt bij malwarebytes.
 
resultaat stap 2 en 3

Ik heb adwcleaner gedraaid. Alleen tabblad Register bevat 3 regels, die volgens mij moeten blijven bestaan. Zie de bijlage.

Anti-malware heb ik niet geinstalleerd. De downloadlink verwijst naar installatie van AVG. Ik heb een legale versie van Bullguard als virusscanner draaien.
2 virusscanners op 1 systeem kan problemen opleveren.

Voor het opsporen van Malware heb ik een legale versie van Malwarebytes. Die vindt geen enkel spoor van malware.

En Facebook....nog steeds in Chinees/Japans/Koreaans of welke taal het ook is.

Als ik mee mag denken, zitten we wel op de goede weg?
Op mijn tablet en telefoon heb ik een gewoon nederlandse FB-pagina.
Op mijn PC, de PC op mijn werk, de laptop van mijn vrouw.........FB in Chinees/Japans/Koreaans.
De FB pagina van mijn vrouw is op mijn PC en haar laptop gewoon in het Nederlands......
 

Bijlagen

  • Facebook in Japans of Chinees 5 - ADW cleaner.jpg
    Facebook in Japans of Chinees 5 - ADW cleaner.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 65
Hallo, hardnekkig zeg. Die goede weg daar geloof ik ook wel in hoor, maar werk je soms ook met apps, die niet helemaal lekker zijn dan.
 
Verder...

Beste helpers,

Ik gebruik geen apps op mijn Windows 7 PC. Ik gebruik wel veel muzieksoftware. Ondoenlijk om die allemaal weer opnieuw te installeren.

Ik log in met www.facebook.com in mijn browsers IE en Opera. Zodra ik mijn FB-account open is het mis.

Als ik op mijn PC inlog met mijn eigen FB-account, krijg ik deze getoond in Chinees.
Als ik op mijn PC inlog met haar FB-account, krijg ik deze getoond in Nederlands

Als ik op mijn PC op mijn werk inlog, waarvan ik zeker weet dat die virus en malware-vrij is, dan verschijnt mijn FB-pagina ook in het chinees.

Vandaar dat ik denk dat er een probleem zit in mijn FB-account en dat niet "iets" op mijn PC er de oorzaak van is. De vraag is hoe ik dit herstelt krijg. Met de FB-pagina op mijn PC kan ik niets doen. Dus moet het met de telefoon of tablet. Als ik iets meld aan de FB-helpdesk, dan zeggen ze dat ik een nieuw wachtwoord moet aanmaken. Dat is inmiddels 3 keer gebeurd, maar geeft geen oplossing voor FB op mijn PC. Met die service van FB kom ik dus niet verder...
 
verder...2

De zin "Als ik op mijn PC inlog met haar FB-account, krijg ik deze getoond in Nederlands" moet zijn "Als ik op mijn PC inlog met het FB-account van mijn vrouw, krijg ik deze getoond in Nederlands.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan