Facebook Messenger

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik lees veel verhalen over Facebook Messenger en hoe gevaarlijk dit zou zijn voor je privacy, dat ie al je telefoonnummers en adressen zou kunnen benaderen etc.
Ben er zelf niet zo bang voor eerlijk gezegd, maar wat is jullie mening?
benieuwd naar mensen hier die er verstand van hebben van veiligheid internet en privacy:thumb:

Ikzelf gebruik de app niet op de smartphone, die staat sowieso meestal uit en is doorgeschakeld naar mijn oude telefoon, die makkelijker mee te nemen is en doet waarvoor hij bedoeld is. :P
De smartphone gebruik ik beperkt als ik op reis ga.
De privacy kun je niet meer controleren, zie de recente berichten over de NSA en de 1,2 miljard wachtwoorden en inloggegevens die recent door hackers zijn gestolen.
Leer ermee leven dat het scenario van George Orwell realiteit geworden is.
De cloud is een ideale opslagplaats maar je levert wel je privacy in. Ook wel zonder het gebruik daarvan hoor! In principe kan de overheid sowieso overal bij en daar wordt ook veelvuldig gebruik van gemaakt!
Er is software in omloop waar je gewoon iedere telefoon mee kunt afluisteren, de Politie maakt daar b.v. gebruik van en ook de AIVD natuurlijk.
In elk toestel zijn een- of meerdere achterdeurtjes ingebouwd, zonder beltegoed kun je b.v. altijd nog 112 bellen. :o
Privacy tegenwoordig, vergeet het maar! Google je eigen nicknames op Google of een andere zoekmachine maar eens.
Uit respect voor je privacy zet ik hier niet het resultaat neer! :thumb:

Laatst bewerkt:
Zo denk ik er ook over, tot op zekere hoogte dan. Ik denk dat de angst voor inleveren privacy een overgangsfase is...bedrijfsmatig is het natuurlijk handiger als niet alles op straat komt en bij bankieren ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan