facebook ongevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Goedemorgen,

Ik heb ontdekt (doordat het bij het afsluiten van de laptop dat programma moeilijk afsluit - je weet wel, zo'n apart schermpje - maar het lukt wel) dat FACEBOOK op mijn computer is geinstalleerd. Ik heb daar nooit om gevraagd. Via het configuratiescherm> software kan ik het niet verwijderen, want het programma komt niet in de lijst voor. Bij een zoekopdracht vind ik het onder Program files/common files/LogiShrd/.... en onder ..../wanadoo/... (ik gebruik geen wanadoo). Ik vraag me af of ik dat zo maar kan deleten, want ik heb geen uninstall tool. Volgens mij riekt het nogal naar spyware of zoiets. Of is dat onzin?
Dank alvast voor jullie antwoord!
Demostenes

Hoi,
Heb je een programma van Corel op je pc? Facebook.exe is daarvan een onderdeel....

Groet Jan

Als je dit programma niet zelf opstart lijkt het mij een opstartprogramma.
Open msconfig
(
Als je niet weet hoe dit moet.
- Onder Win7/Vista: Start -> in de zoekbalk "msconfig" [enter]
- Onder XP: Start -> uitvoeren -> "msconfig" [enter]
)
Ga naar de tab "opstarten", hier vind je een lijst met programma's.
Vink Facebook af, of hoe het ook heet (je kunt tegelijkertijd ook andere niet mee laten opstarten, denk aan de java fastload application, net als degene van OpenOffice.org ofzo, als je deze programma's zelden gebruikt wordt je pc er ook sneller van, en als je het nodig hebt start hij hem dán automatisch! Let wel op voor de belangrijke programma's :P)

Toepassen en klik op OK.

Nu kun je ervoor kiezen om de pc opnieuw op te starten, of later opstarten als je nog even wat anders wil doen :P

Veel succes ;)

Beste Janludb en Jasperke,
Helaas, ik heb geen Corel en bij 'msconfig' vnd ik geen facebook. Wel heb ik eens informatie opgeslagen van 'Facebook for Dummies'. Maar ik hen geen account en kan dat ook dus niet deactiveren. Dank overigens voor jullie antwoord. Zou het met Skype meegekomen kunnen zijn?
Grrr, demosthenes

Ok als je geen corel op je computer hebt zou ik je computer heel snel een volledige scan geven met een goed antivirus programma.
facebook.exe kan ook een virus zijn . Hier kun je een goed antivirus gratis downloaden.

Groet Jan

Ja , Jan, dank je, goed idee. Ik heb Malwarebytes, maar nog niet gebruikt voor dit doel. za'k doen! Dirk

Ik heb een soortgelijk probleem:
Desktop computer, XP home. Sinds een tijd zie ik dat bij het afsluiten van Windows een toepassing moet worden afgesloten: Facebook. Op internet is te vinden dat het een onderdeel is van malware, en allerlei andere malware start. Het gekke is echter dat Facebook.exe nergens is te vinden. Antivrus programma's vinden niets, ook niet malware en spyware scanners. Het staat niet in het opstartdeel (msconfig), staat niet onder gestarte processen in taakbeheer. Al sik het nergens kan vinden, hoe kan ik het dan verwijderen?
Wie weet raad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan