Facebook privacyinstellingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Hallo Facebook-vrienden, ik zou graag iedereen om een gunst willen vragen. Facebook heeft blijkbaar al de privacyinstellingen veranderd! Dankzij de nieuwe "Grafische App" kan iedereen op FB (zelfs iemand in het buitenland), je foto's zien, je voorkeuren te weten komen en je opmerkingen lezen. Als je vrienden "Liken" of klikken op "Reageren", kunnen hun vrienden automatisch onze berichten zien. Helaas kun je deze instelling niet zelf wijzigen.
Dit bericht verschijnt de komende dagen en als je eenmaal hebt gedaan hebt wat ik je vraag, reageer dan vervolgens met de woorden "Check!"
Dus, alsjeblieft, sleep je de muis op mijn naam (zonder te klikken), er verschijnt een venster. Sleep de muis op "vrienden" (nog steeds zonder te klikken) en vervolgens "Instellingen". Klik op "Instellingen". Er verschijnt een lijst. Verwijder het vinkje voor "levensgebeurtenisssen" en "reageren en vind-ik- leuks". Dan zijn mijn activiteiten met vrienden en familie niet meer openbaar. KOPIEER nu dit bericht en zet hem in je status veld. (Ik zei kopiëren en plakken en niet "delen"). Zodra ik het gepubliceerd zie, zal ik hetzelfde doen bij jou. Dank je.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is niet helemaal waar. Het klopt dat als je op facebook met elkaar bevriend bent je soms op je startpagina te zien krijgt: 'Jantje vindt een foto leuk' of 'Jantje heeft op een foto gereageerd' en dan de foto eronder + Jantjes reactie, ook al ben je helemaal niet bevriend met degene die de foto heeft geplaatst. Sommige mensen vinden het vervelend dat al hun vrienden het op hun startpagina zien als ze de foto van een andere vriend waarmee andere vrienden niet bevriend zijn liken of er op reageren. Vrienden kunnen deze berichten op hun startpagina (dus de vind-ik-leuks en reacties die hun vrienden doen) uitschakelen door het vinkje voor 'reacties en vind-ik-leuks' weg te halen.

Dingen over Grafische Apps en andere 'enge' termen kloppen niet, het gaat dan om een hoax. Wel een hoax die voor verwarring kan zorgen, omdat er, zoals ik hierboven heb uitgelegd, wel een kern van waarheid inzit. Hopelijk heb je hier wat aan, vraag anders gerust :)

dit is gewoon een ketting brief idee maar dan of facebook!
mensen kicken er op dat zo'n berichtje overal gedeeld wordt

De vraagstelling is wat belabberd, als je het bericht in een quote had gezet en je eigen vraag er onder (in plaats van in de titel) dan werd het al een stuk duidelijker. Daarom heb ik je bericht gewijzigd

Dank Estel! Daar kan ik wat mee. Ik besef zelf wel dat FB ook al heb je privacy - alleen vrienden- ingesteld best heel openbaar is. De tip is goed bruikbaar. Overigens zag ik elders dat dit een 'hoax' is. Wat er leuk aan moet zijn, vraag ik me af...eigenlijk.

Ps wat zijn de consequenties als mensen dit geplaatst en opgevolgd hebben? Behalve de wijziging van de instelling en dus kunnen je vrienden je niet meer helemaal volgen in de 'vind ik leuks' en reacties' maar verder geen consequenties toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan