Facturatie systeem in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitjak

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Ik ben bezig met het maken van een facturatie systeem met access, maar ik loop op een probleem die ik maar niet kan verhelpen.

In een formulier typ ik de producten die ik op het factuur wil hebben, maar als ik klik op het factuur voorbeeld dan krijg ik niet alleen de producten die ik op dat moment heb getypt, maar dan krijg ik alle producten die ik ook in de voorgaande formulieren heb ingevuld.

Om het nog begrijpelijk te maken.
Ik wil graag alleen de producten die ik in beeld heb, wordt weergegeven op mijn factuur.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, want ik kan het niet zo makkelijk uitleggen.

Alvast dank voor uw moeite.

Factuur.png
Formulier.png

Misschien is dit wat duidelijker.
In het formulier ziet u wat ik typ en op het factuur ziet u wat ik krijg.
U ziet dus ook de producten van mijn vorige factuur op dit factuur.

Laatst bewerkt:
Ik ben geen autoriteit op het gebied van Access, maar ik denk dat je toch meer informatie moet geven over o.a. de tabelstructuur en het formulier. Maak je gebruik van een toevoegquery of worden je invoervelden opgeslagen in een tabel door middel van een macro?

Nogmaals, ik ben geen expert, dus als ik onzin type hoor ik het graag.

Edit: ik zie dat je al meer info over het formulier gegeven hebt, echter kan ik persoonlijk daar niet veel uithalen.

Laatst bewerkt:
Heb je in de code achter "Bekijk factuur" wel het factuurnummer meegenomen?
Dat moet je namelijk wel doen, anders krijg je alle factuurregels te zien (zoals je al gemerkt hebt).

Tardis

Je factuur rapport is ongetwijfeld gebaseerd op een query, en je formulier ook. Je zult je rapport ook moeten filteren op het Factuurnummer van je formulier.

Dus? Dan moet je rapport de juiste records laten zien. Maak anders een voorbeeldje, dan kunnen we zelf kijken wat er gebeurt. Gaat enorm veel tijd schelen :)

Je probleem is heel simpel, en dus ook heel simpel op te lossen. Je hebt (om volkomen overbodige redenen overigens, want het is echt nergens voor nodig) je factuur gebaseerd op een hoofdrapport en een subrapport. En die twee zijn niet aan elkaar gekoppeld. Vandaar dat je subrapport alle records laat zien, en niet het record dat je (middels je query) hebt geselecteerd op je hoofdrapport. Koppel de twee aan elkaar, en je probleem is dus opgelost.

Maar ik zou zeker voor nieuwe rapporten afstappen van de subrapport oplossing. Rapporten zoals deze hebben dat namelijk helemaal niet nodig.

Heel erg bedankt. Het is mij eindelijk gelukt.
Bedankt voor uw moeite en ik zal zeker luisteren naar uw advies.
Nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan