• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

facturatieprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

midfieldgeneral

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Berichten
18
Hallo,

Nu de feestdagen in zicht komen heb ik wat meer tijd om een oplossing te zoeken voor administratieve zaken.

In ons familiebedrijf werken wij momenteel met het boekhoudprogramma Kluwer Expert M Plus. Wij gebruiken dit programma enkel en alleen om zowel aan- als verkoopfacturen in te boeken. Op zich is dit een goed programma, maar het nadeel is dat dit programma de ruimte niet laat om eigen "accenten" te geven aan verschillende financiele aspecten:

Om deze reden maken wij als aannemersbedrijf onze facturen nog altijd in excel en worden deze in de desbetreffende klantenmappen opgeslagen. Dit heeft mij in ieder geval aan het denken gezet aangezien dit alles volgens mij eenvoudiger kan.
Wat er nu gebeurt:
- Factuur wordt gemaakt en opgeslagen in de klantenmap
- In een ander excelbestand wordt de factuur neergeschreven en opgevolgd of deze al dan niet betaald werd=> veel gemakkelijker om al dan niet betaalde facturen op te volgen (Bij kluwer heeft men de uitreksels nodig + omslachtiger)
- Adresgegeven worden manueel opgezocht en ingevuld

Wat zou ik graag hebben:
-Een standaard factuur waarbij je via een dropdown ofzo de klant + alle gegevens ingevuld worden.
- deze factuur opgeslagen kan worden
- deze factuur automatisch neergeschreven wordt in een ander werkblad of tabblad om deze te kunnen opvolgen
- de gegevens in dit werkblad of tabblad bewerkbaar zijn.
- En dat er standaard aanmaningsbrieven gegenereerd worden die men kan bewerken naargelang de situatie.

Is dit mogelijk?
Welk programma gebruik ik hiervoor het best? Excel? Acces? Of een combinatie?

Dank bij voorbaat

(Had dit ook in het algemene officeforum geplaatst, maar heb de indruk dat daar niet veel leden passeren)
 
midfieldgeneral,

Heb je al gekeken met de zoekfunctie "Doorzoek dit forum"van helpmij op "Factuur"?
 
Hier is nog een link, voor zowel een pro. programma als een free programma.
 
Hier is nog een link, voor zowel een pro. programma als een free programma.


Mja heb liever een excelprogramma dat ik zelf maak. Zoals in de openingspost al vermeld, we hebben een professioneel programma. Enigste dat ik wil is een bijkomend excelprogramma voor de uitgaande facturen.
 
midfieldgeneral,

Mja heb liever een excelprogramma dat ik zelf maak. Zoals in de openingspost al vermeld, we hebben een professioneel programma. Enigste dat ik wil is een bijkomend excelprogramma voor de uitgaande facturen.

Ik zou zeggen maak een begin met wat je wil en zijn er problemen horen(zien) we het wel.
 
In plaats van zelf bouwen (opzich niet vreemd voor een aannemer...:D) zou ik voorstellen om niet zelf het wiel te gaan uitvinden, maar even naar dit bouwwerkje van MS te gaan kijken. Daar heb jij waarschijnlijk een hoop plezier van.

Groet, Leo
 
Facturering in Excel??

Hier is nog een link, voor zowel een pro. programma als een free programma.
http://www.monicom.nl/
Gebruik het zelf al jaren. Mooie professioneele facturen. Ik denk dat de opties in het artikelbestand ook geschikt zijn (te maken) voor de gewenste toepassing.
mvg
Esko
 
@Remtra: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Met deze toevoeging gaat er nu een slotje op dit topic. Deze is van December 2009.
Volgens de huisregels, waar je bij aanmelding mee akkoord gegaan bent, mogen topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten worden.
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan