gramedia
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 19 apr 2007
- Berichten
- 3
Ik wil tbv de administratie voor een aantal restaurants facturen maken in access. Dit gebeurt nu zeer omslachtig in excel (...). Ik heb de volgende gegevens:
tabel1 met restaurans (naw + code)
tabel2 met klanten (naw + debnummer)
tabel3 met gemaakte facturen (fact.nummer + gegegens uit tabel 1+2)
Ik wil de nieuwe klanten kunnen invoeren mbv een formulier.
Wanneer ik de factuur maak wil ik de klant en het bezochte restaurant kunnen kiezen uit een lijst. Als alle gegevens ingevoerd/gekozen zijn moeten deze middels een rapport geprint worden.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar mijn zeer beperkte kennis van access laat mij iedere keer vastlopen. Wie kan mij op weg helpen?
Groet,
Robert
tabel1 met restaurans (naw + code)
tabel2 met klanten (naw + debnummer)
tabel3 met gemaakte facturen (fact.nummer + gegegens uit tabel 1+2)
Ik wil de nieuwe klanten kunnen invoeren mbv een formulier.
Wanneer ik de factuur maak wil ik de klant en het bezochte restaurant kunnen kiezen uit een lijst. Als alle gegevens ingevoerd/gekozen zijn moeten deze middels een rapport geprint worden.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar mijn zeer beperkte kennis van access laat mij iedere keer vastlopen. Wie kan mij op weg helpen?
Groet,
Robert
Laatst bewerkt: