Facturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark68

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo helpers,

ik heb een eenvoudige database gemaakt om bedrijven en hun medewerkers in te zetten waar ik verschillende cursussen aan geef.
Het is eenvoudig, maar het werkt.

Nu wil ik vanuit deze database ook facturen maken. Ik zou graag in de factuur via een keuzelijst een bedrijf willen selecteren waarvan dan automatisch de adres gegevens op de factuur komen. Vervolgens bij de factuurregels via een keuzelijst een opleiding selecteren waarvan dan de prijs automatisch in de regel erbij komt te staan.

Die facturen zouden dan per klant opgeslagen moeten worden.

Kunnen jullie mij een goede lijdraad geven of een voorbeeld, ik kom er met diverse voorbeeld bestanden niet uit. Ik wilde het bestand meesturen, maar het is zelfs ingepakt nog te groot.

Alvast bedankt

Zelf zou ik dat via een formulier en een subformulier doen. Dat subformulier laat dan per klant de openstaande factuurregels zien. Die je dan met een selectievakje selecteert. Het factuurrapport baseer je op dezelfde query, en via een knop kun je dan het formulierfilter overnemen op het rapport, zodat je één-op-één de gegevens overneemt. Via een bijwerkquery werk je dan de tabel met factuurgegevens bij, zodat de factuur maar éen keer verstuurd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan