Factureren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

CuteRome0

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Beste,

Alvast bedankt voor het kijken naar mijn vraag.
Ik heb dus een probleempje, hier op ons werk zijn we aan het proberen het factureringsproces te automatiseren.
Ik heb nu een macro geschreven die met een druk op de knop een factuur met juiste opmaak aanmaakt.
Hij maakt deze factuur in een nieuw werkblad.
Sommige facturatiegegevens zijn gekoppeld met gegevens uit het eerste werkblad, en dit is op zich geen probleem.
Ik geef even een voorbeeld:
Cel H10 dient voor het invoegen van de naam van de klant, deze verwijst naar cel C79 op het eerste werkblad.
Maar hoe pas ik mijn macro aan zodat de volgende keer dat ik op factuur aanmaken druk, hij in cel H10 naar Cel80 van het eerste werkblad verwijst?
En dan vroeg ik mij ook af hoe ik het kan instellen dat hij een kruisje zet in cel H79 als hij de factuur heeft gemaakt?
En het moet dan ook zo zijn dat als in H1 geen kruisje staat hij de factuurgegevens van rij 1 moet nemen,
en dat als in H1 wel een kruisje staat dat hij dan moet kijken of er in H2 een kruisje staat, zoniet moet hij de factuur maken, zo ja moet hij verder gaan naar H3..

In de bijlage vindt u het document. Ik heb de macro geschreven voor factuurnummer 10211233, naam is xx
De veeeeeeel te lange macrocode staat op werkblad 2!
Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,
Bedankt voor de link, maar deze had ik zelf al gevonden.
Er wordt daar helaas niets vermeld wat ik kan gebruiken!
Groetjes

Een xlsx bestand kan geen macro's bevatten, en tijdens het openen van je voorbeeldbestand liep alles hier vast.:evil:
Zip of Rar je xlsm-bestand en post dit dan op het forum zodat wij kunnen zien wat je tot hiertoe hebt samengesteld en waar er eventueel wijzigingen/verbeteringen kunnen aangebracht worden.

Een xlsx bestand kan geen macro's bevatten

Hallo Rudi,

De Ts schreef dat het een macro had geschreven, en die code staat echt wel in het .xlsx extensie.
Het staat in een tekstvak op Blad2. :D:D

groeten.

Laatst bewerkt:
Had ik gelezen Rudi.

Hier kreeg ik het ook tergend langzaam aan de praat.
De code in het tekstvak neemt bijna 2500 excel-rijen in beslag, dus ga het hier niet plaatsen.
Succes. :thumb:

repondre

Aangezien ik het niet kon zippen en de code te lang was om hier te zetten heb ik er maar een word bestandje van gemaakt
helaas nummert die de lijnen maar ik kreeg het niet weg..

Bijlagen

Ondanks al je inspanningen moet ik je zeggen dat dit absoluut niet de juiste weg is naar automatisatie. Voor elke factuur vertrek je van een leeg blad waarop een compleet nieuwe layout opgebouwd wordt. Heb je al eens van een sjabloon gehoord? Dit is eigenlijk een blauwdruk van jouw factuur met alle formules, opmaak, vaste celinhoud dat je telkens opnieuw kan gebruiken door enkel de nog variabele cellen te vullen en daarna op te slaan of af te drukken.
Begin hier al mee en dan kunnen we verder kijken hoe de gegevens automatisch op de juiste plaats kunnen krijgen.

Sjabloon

Beste,
Alvast bedankt om er eens naar te kijken.
Ik heb de factuur ook als sjabloon opgeslagen ja.
Maar ik wist niet hoe ik dat proces dan kan automatiseren, omdat ik nog steeds met dat cel probleem blijf zitten en toen
dacht ik dat als ik het als macro schreef ik er misschien wel aan uit kon.. Niet dus..
Ik kan het helaas niet als sjabloon invoegen
maar in de bijlage ziet u een blanco factuur.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan