• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factureren vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vickiej123

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Goedemiddag,

Ik factureer vanuit Excel, maar kan maar 1 regel per factuur maken.
Ik wil graag meerdere regels automatisch op een factuur laten komen.

Ik heb een werkblad met mijn uren en een factuurnummer en een werkblad waar mijn factuur op komt.
Als ik nu op de factuur een factuurnummer invul zoekt excel de regel op het werkblad uren op met hetzelfde nummer en vult op de factuurregel de omschrijving, het aantal uren etc. in.

Ik heb de volgende formule er in staan:
=ZOEKEN($E$8;Uren!$A$2:$A$20;Uren!$E$2:$E$3)

Nu wil ik meerdere regels invullen.
Dus heb op mijn werkblad met uren een extra kolom 'regel' aangemaakt en probeer nu de formule zo te maken dat excel naar het factuurnummer zoekt en daarna ook naar het regelnummer (1 t/m 13). En dan de juiste info op de regel invult.

Ik heb nu dus meedere regels met hetzelfde factuurnummer staan in mijn uren werkblad en daarachter verschillende regelnummers.

Hoe kan ik dit oplossen???

Helaas lukt het mij niet om het bestand te uploaden dus ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb omschreven.

Laatst bewerkt:
Misschien is het zo nog duidelijker:

Als Factuur!E8 overeen komt met Uren!A:A en Factuur!A15 overeen komt met Uren!B:B dan: Factuur!B15 is gelijk aan Uren!E ... + regel waarop beide kolommen overeen komen.

Vickie,

Ik denk dat een voorbeeldje meer zegt dan 1000 woorden, en je kunt sneller respons verwachten.

@wjweert Helpen doen we op helpmij via het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan