• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur 2 x uitprinten en opslaan als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjekukel

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
63
Hallo beste mensen,

ik heb de hele middag rond zitten struinen in de help topics maar kom er niet helemaal uit.
ik ben bezig een factuur in Excel te maken welke de volgende acties in VBA of met macro's onderneemt.

- Printen ( twee exemplaren )
- Opslaan als PDF
- nieuwe blanco nota met een automatische fact.nr ophoging

Zoals jullie begrijpen ben ik niet echt een specialist te noemen, maar ik doe mijn best.
Ik heb inmiddels het opslaan en nieuwe opgehoogde factuur deels in orde.( zij bijlage)
Alleen schrijft hij de factuur als excel weg en niet als PDF. ook het printen zou ik graag opgelost zien

Vr. groet Piet de Haan

P.S. k werk met Widows 7 en Excel 2007.

Update 23/12/14

Het uitprinten heb ik inmiddels opgelost door gewoon twee keer een print opdracht te geven.
Nu wil ik nog graag de factuur wegschrijven in PDF.
Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Groetjes Piet
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Piet,
Daarvoor zul je dit
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=7
moeten installeren.
Dan kan je met
Code:
opslaan = ActiveWorkbook.Path & "/uitvoer.pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
    opslaan, Quality:=xlQualityStandard, _
    IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
    OpenAfterPublish:=False
je werkblad uitprinten naar pdf.
 
Hallo Paulva,

Hartelijk ank voor de geboden oplossing,
ik heb bij Microsoft het progje gehaald en geïnstalleerd.
Nu vraag ik me af waar in de routine ik jouw aanvulling moet zetten, is dat voor de verwijzing naar de directory
waar het bestand wordt opgeslagen of erna ??
Vr. groet van Piet
 
Ik zou het zo doen:

Code:
Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant
Dim NieuwFactpdf As string
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Users\Lalith de Haan\Desktop\Facturen\Fact" & Range("D10").Value & ".xlsx"
NieuwFactpdf = "C:\Users\Lalith de Haan\Desktop\Facturen\Fact" & Range("D10").Value & ".pdf"

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
    NieuwFactpdf, Quality:=xlQualityStandard, _
    IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
    OpenAfterPublish:=False

ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub
 
Hallo Paulva,

Dank voor de reactie,
Ik heb het geheel gewijzigd maar krijg een foutmelding:
Fout 1001 tijdens uitvoering:

Het document is niet opgeslagen. Mogelijk is het document nog geopend
of is er een fout opgetreden bij het opslaan van het document.

Enig idee ??

Groetjes piet
 
Yoooo,
Ik zit op een andere computer te werken en had even niet de directory aangepast.
Slaat het bestand nu op, moet nu de afdruktaak er weer inbrengen.

Groet'n oet Grunn, Piet
 
Beste Paulva,

Alles werkt zoals het zou moeten,

Heel hartelijk dank voor je hulp.
Vr. groeten Piet.
 
Beste Paulva,

Alles werkt naar behoren,
heel erg bedankt voor je hulp !!

Vr. groet Piet.
 
Toch nog problemen met VBA module op deze vraag.

Hallo beste mensen,

Ik loop met dit probleem tegen een vreemd gegeven aan,
Ik wil deze toepassing op een andere laptop toepassen.
Ik kopieer dus het excel bestand van computer 1 ( windows Vista)naar computer 2.(windows 7)
Ik pas vervolgens op computer 2 de opslaglocatie aan.
Volgens mij kan excel dan gewoon doen wat hij op laptop 1 ook doet. Maar dat is dus niet het geval.
Ik krijg een foutmelding dat het bestand niet opgeslagen is.
Ik heb hieronder een paar screenprintjes geplaatst.
Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is ???

De MACRO:
#
Sub VolgFact()
Range("E10").Value = Range("E10").Value + 1
Range("A16:D28").ClearContents
Range("B9:B13").ClearContents
Range("E13:F13").ClearContents
Range("E9").Value = Date
End Sub

Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant
Dim NieuwFactpdf As String
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Users\Lalith de Haan\Desktop\Facturen\Fact" & Range("E10").Value & ".xlsx"
NieuwFactpdf = "C:\Users\Lalith de Haan\Desktop\Facturen\Fact" & Range("E10").Value & ".pdf"

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
NieuwFactpdf, Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=False

ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.PrintOut
ActiveWorkbook.PrintOut
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub#


De Foutmelding in het programma:


Fout 1004 tijdens uitvoering:

Het document is niet opgeslagen . Mogelijk is het document nog geopend of is
er een fout opgetreden bij het opslaan van het document.



Als ik dan voor fout opsporing kies dan wordt het volgende gedeelte uit de MACRO geel
Geaccentueerd weergegeven:


ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
NieuwFactpdf, Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=False

Wie kan mij hierbij helpen ??

Bij voorbaat mijn dank en alvast een goede jaarwisseling voor een ieder toegewenst:thumb:

PS : Hoe die smiley in de macro in dit bericht terecht komt is OOK een raadsel.
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel schrijfbevoegdheid om naar die locatie te schrijven ?
 
@ Rob, Hekjes geplaatst maar mijn smiley blijft
@ warme bakkertje, Ja, ik heb volledige bevoegdheid op deze laptop. heb zelf de map aangemaakt.

Vr groet piet
 
Klaar!!!!

Beste Helpers,

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Het probleem is opgelost.
De storing zat in de C van faktuur :(:(:(

Zoiets kleins en stoms, maar ja gelukkig draait het programma nu als een tierelier.

EEN GOEDE JAARWISSELING ALLEMAAL

en NOGMAALS bedankt !!!!!

Vr. groet Piet
 
Uitbreiding van mijn sheets

Hallo allemaal,

Hier ben ik nog even weer met een vraag over dit topic.
Allereerst iedereen een goed en gezond 2015 gewenst en dat we elkaar hier nog
lang mogen ontmoeten.

Zoals gezegd draait het programma als een klokje, maar ik heb weer iets nieuws bedacht.
Ik verkoop ook wel eens dingen incl. BTW en dat vraagt een andere factuur opmaak.
Ik heb dat in een tweede werkblad onder gebracht.
Alles werkt, maar ik wil graag op beide werkbladen het factuurnummer mee laten verhogen als ik er eentje opsla en afdruk.

Ik heb geprobeerd dit met een cel verwijzing te doen maar dan krijg ik natuurlijk een kruisverwijzing.

Kan iemand mij de oplossing aanreiken ?

Bvd vr. groet Piet
 
Kan niemand mij helpen ?

Hallo vrienden,

Tot op heden mocht ik nog geen reactie ontvangen op mijn vraag.
Of moet ik misschien een nieuw topic openen?

Vr. groet Piet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan