• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur 6% of 21%

Status
Niet open voor verdere reacties.

lissje01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
hallo, ik heb een probleem met het opmaken van een factuur. het betreft een factuur voor schilderwerken. Soms is het btw tarief 6% (oude gebouwen) en 21% (nieuwe gebouwen). Welke formule moet ik gebruiken zodanig dat het ofwel aan 6% of 21% is. Ik zal mijn beginfactuur invoegen als bijlage zodanig dat het duidelijk is.

Kan iemand mij helpen? groetjesBekijk bijlage Factuur 2.xls

ik heb dit al eens bekeken, maar ik snap het niet. ik weet niet als je de fatuur al bekeken hebt maar de bedoeling is dat als het geldt aan 6% dat daar bedragen komen en bij 21% 0 blijft staan. hoe los ik dit dan op?

Beste lissje01 ;)

Heb een item bijgeplaatst in cel A18.
Hier gewoon het aantal jaren invullen zonder jaar erachter.

en de formules aangepast in bereik E47:E50.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
factuur

Hallo Lissje,

In een van de voorbeelden wordt gewerkt met een code om aan te geven of het product tegen het hoge of lage percentage moet worden berekend. Dus b.v. in kolom F geef je met een "H" of met een "L" aan welk percentage van toepassing is. In cel E46 en E47 tel je dan de juiste bedragen om de BTW te berekenen.

groet

Dirk

Ik weet dat ik het zo kan doen maar dan moet ik in elk vakje hetzelfde typen H of L, het is niet dat de verf bv aan 21% is en materiaal aan 6% het is ofwel alles aan 6% of alles aan 21%, dan is dit een beetje omslachtig vindt ik.

@Danny, het lukt me niet om het bestand te openen

Hallo Lissje,

Een andere methode is dat je de BTW koppelt aan het produkt. Nadeel hiervan vind ik dat je erg op moet letten bij de juiste keuze van het product. Immers je moet hetzelfde product met verschillende BTW codes opnemen.

Groet

Dirk

Beste lissje01 ;)

Er zat een foutje in het bestandje.

Ziehier het aangepast bestandje.

Bijlagen

Bedankt Danny ik kan het openen en ben er veel mee! juist vindt ik het wat ambetant dat je altijd de leeftijd van de gebouwen moet invullen, maar anders zal het wel niet lukken zeker.

groetjes

Beste lissje01 ;)

Dit is nu wel juist de bedoeling dat de ouderdom van het huis vermeld staat.
Als zelfstandige moet je zelf een attest afleveren dat het huis ouder dan 5 jaar is als bewijs tegen controle voor de inspectie.

...so héééé... is 'BTW-hoog' in België maar liefst 21%??? Wow! :eek: Komen we zuinige Hollanders er toch weer goed mee weg! :)

Groet, Leo

wil je de leeftijd van het gebouw niet vermelden, dan kan je een selectievakje toevoegen. Door hierop te klikken kies je voor 6 of 21 % en komt dat ook aldusdanig op de factuur in cel A18

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan