• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur automatisch laten opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordiBaudoin

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Goedemiddag,

Ik ben bezig met proberen om mijn factuur automatisch te laten opmaken.

Ik heb een Tabblad met alle facturen onder elkaar. Maar voor sommige facturen zijn meerdere regels gebruikt, omdat mensen een verzamelfactuur willen. Is het mogelijk dat er automatisch de goede regels op de factuur komen? Verticaal zoeken werkt niet omdat je met dezelfde benaming zit als de regel erboven. Ook de cel leeg laten heeft geen zin want dan werkt vert.zoeken ook niet.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb het bestand even leeggeplukt en veranderd maar het probleem blijft hetzelfde. Miss dat jullie me dan beter kunnen helpen.

Het probleem is bijvoorbeeld bij Factuur 3DHP-0015. A17 t/m A21. Deze regels wil ik als ik in het tabblad factuur in H13 het nummer neerzet dat hij alle regels in de omschrijving enzo neerzet.

Ook vertrouw ik de automatische invoer van klantnaam en die regels niet zo.

Hoop dat iemand mij spoedig kan helpen

Groeten Jordi

Bijlagen

Volgens mij wordt dit niet wat, met alle respect. Geen logische opbouw, en meerdee facturen op één tabblad gaat niet werken, te onderhouds- en foutgevoelig. M.i. kun je beter een Excel-bestand per facuurnummer gebruiken.

Laat maar zitten, heb via een kennis al een oplossing met macró gekregen.

Maar hoezo is dit te fout gevoelig?

En het is juist helemaal niet onderhouds gevoelig. Ik voer 1 keer 4 kolommen in en hij komt gelijk op de factuur te staan zodra ik deze wil printen.

Ik probeer een alles in een excelsheet te maken, dus ook gelijk database. Misschien ouderwets maar het werkt wel.

Maar toch bedankt voor het kijken.

kun je oplossing met je macro dan even plaatsen.

daar kunnen we met z'n allen dan nog leren.:thumb:

Loop nu wel tegen iets anders aan.

Is het mogelijk om via een macro standaard de eerste 10 rijen te kopieren? Want als je in de macro een filter plaats die selecteerd op factuurnummer dan loop ik tegen het probleem aan dat hij de rest van de rijen verbergd. Hierdoor kan je niet zeggen dat hij standaard de bovenste 10 rijen moet gebruiken.

Iemand die me daar mee kan helpen? Want dan heb ik hem zogoed als klaar.

Dankje alvast

dan lijkt het me verstandig dat je het bestand of de code die je nu hebt plaatst.

dan kan er ook gericht naar worden gekeken.

Er zit dus een macro die filterd op het factuurnummer. Zodra hij dit gedaan heeft moet hij de gevonden gefilterde rijen wegschrijven naar het tabblad factuur.

Momenteel is het bagger. Dus misschien is dit inderdaad wat makkelijker als ik hulp wil :)

Zodat ik hem tot pdf print en dan naar mijn klant kan mailen.

Bijlagen

Heel veel code kan je weggooien.
Zet onderstaande code achter het werkblad Factuur.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("I13")) Is Nothing Then
    Blad4.Range("C21:F30").ClearContents
    Blad2.Range("A1:K1").AutoFilter 1, Target.Value
    Blad2.Range("B2:C50").SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy Blad4.Range("C21")
End If
End Sub

Zodra er een nieuwe factuurnummer wordt ingevoerd, dan wordt een sortering gemaakt op dat factuurnummer en worden product en omschrijving aan de factuur toegevoegd.
De overige kolommen kan je dan zelf doen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Opgelost

Roncancio,

HEEL ERG BEDANKT.

Dit is wat ik zocht en heb het nu af

In de bijlage kun je alles zien

Als je nu factuurnummer intoets en enter drukt komen de goede gegevens eruit.

ECHT SUPER BEDANKT :D

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan