• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur doornummeren 2003/2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Omdat ik beide versies gebruik, maakt het me niet uit voor welke versie het antwoord komt;-)

Het is de bedoeling dat mijn facturen automatisch worden doorgenummerd. Ik heb een factuursjabloon dat ik een jaar kan gebruiken (begint met het jaartal). Het zou mooi zijn als ik een nummer invoer en dat ik, elke keer als ik het sjabloon open, een nieuw nummer krijg zodat ik geen dubbele facturen kan krijgen. Zoiets als de datum die je automatisch kunt bijwerken.

Kan ik mijn facturen automatisch een volgend nummer laten toekennen? Hoe? Ik zoek me suf in boeken en op het net en ga er ook mee door, maar ondertussen kijk ik of hier iemand op de hoogte is

:o

Allemaal een fijne feestmaand:rolleyes:

Ik zou het volgende kunnen indenken:
Maak in VBA een macro die een bestand opent waarin het laatste gebruikte nummer staat.
Tel hierbij 1 op, schrijf dit in je factuur en schrijf het nieuwe nummer terug in het bestand.

Bedankt voor je snelle reactie! Dit is helaas niet het antwoord dat ik zoek.

Als het sjabloon wordt geopend, moet het nieuwe nummer er al staan. Op dit moment openen we de laatste factuur, dus dat is vergelijkbaar met je antwoord, maar het zou zo fijn zijn als je niet meer aan het nummer hoeft te denken. Boekhoudkundige programma's nummeren ook door, dan moet dat in Excel toch ook kunnen?!

Hallo Malika,

In ThisWorbook.
HTML:
Private Sub Workbook_Open()
Range("A1") = Range("A1") + 1
End Sub
A1 kun je vervangen door een andere Cel.

Gr Joop

Justes, ik heb het gevoel dat jij mijn antwoord hebt, alleen begrijp ik niet waar ik dit moet invoeren. Moet ik dat als formule in de cel invoeren waar het nummer moet komen? Misschien kun je het even duidelijk (voor een leek op dit gebied) aangeven.

Mijn hartelijke dank!

Mijn Excel 2003 en 2007 zijn in het Nederlands.

Hallo Malika,

Misschien kun je het even duidelijk (voor een leek op dit gebied) aangeven.
Natuurlijk we hebben allemaal moeten leren lopen.
Uitleg in bijlage.

Gr Joop

Bijlagen

Het is me niet duidelijk geworden wat er precies wordt bedoeld, bijvoorbeeld omdat er een pijl staat die bij mij nergens naar wijst. Zou je het alsjeblieft nog op een andere manier duidelijk kunnen maken?

Toch een stukje duidelijker, bij nader inzien, alleen zie ik in 2007 aan de rechterkant geen workbook, dus ik moet 2003 erbij halen. Het is de bedoeling dat er met de rechter muisknop op het bladtab wordt geklikt, en daar kies je voor 'Programmacode weergeven'. pfff dat was al stoeien, maar we zetten door.

Laatst bewerkt:
Hallo Malicka,

Foutje van mij, er staat rechts maar het moet zijn links, zie bijlage.

HTML:
Range("A1") = Range("A1") + 1
End Sub
Als het nummer nu in bv K12 moet komen dan wordt de code

HTML:
Range("K12") = Range("K12") + 1
End Sub

Bijlage is OFF.2007

Gr Joop

Bijlagen

Hallo Malicka,

Nog wat meer uitleg, zie bijlage,
Je mag met ierder willekeurig getal beginnen.

Gr Joop

Bijlagen

Hallo

Als geinteresseerde zit ik deze vraag te volgen laat nou de uitleg n een ofice 2007 bestand staan mag het ook in 2003 versie dan kan ik er ook wat van leren
groet Rien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan