• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

benprint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Goedendag,
Ik gebruik al jaren na tevredenheid de gratis Excel variant van Microsoft om een factuur te versturen.
Ik wil echter digitaal mijn facturen gaan versturen . maar nu ontstaan er problemen.
Op het moment dat ik mijn logo toevoegt heb aan het basis lay-out (dus daar waar je de factuur opmaakt)
lijkt alles goed te gaan. maar als ik hem ga boeken en afdrukken na bullzip pdf createur bijvoorbeeld of na
een echte printer dan word alles veel kleiner en is hij niet meer a4 vullend. (ongeveer a5 qua formaat)
nu denk ik dat het logo in combinatie met een stukje vba

" ActiveSheet.Shapes("Picture 2").Select
Selection.ShapeRange.LockAspectRatio = msoTrue
'Selection.ShapeRange.Height = 475
Selection.ShapeRange.Width = 475
Selection.ShapeRange.Left = 4

er wat mee te maken heeft)
maar ik kom er niet meer uit.

benprint,

zou het niet handig zijn als je ook het bestand beschikbaar stelt?

Bekijk bijlage factuurniet goed.xlsm
Alles lijkt dus goed te gaan . als ik druk op het knopje factuurboeken kom ik in een ander scherm met een plaatje van de factuur hier in het afdrukvoorbeeld staat ook alles netje tegen de randen aan . dan klik ik op afdrukken en dan maakt hij er een pdf van (om te versturen) maar echter hier is alles veel kleiner (A5)
formaat maar wel op a4 weer gegeven . Als ik het plaatje van de tablet (logo) weg haal voor dat ik ga boeken is alles goed .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan