• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur gegevens kopieren naar anders werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrgreen

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
Hoi Allemaal,

zoals de titel al aangeeft wil ik de gegevens van een factuur naar een ander werkblad wegschrijven.

Oftewel op het moment dat ik de factuur heb ingevuld wil ik het wegschrijven naar een ander werkblad maar niet de vorige gegevens overschrijven.

Er moet namelijk een lijst komen van alle gemaakte facturen, zonder dat wie door iemand handmatig moet worden ingevuld.

Ik heb geen verstand van VBA en/ of Macro`s.

Hoop dat het beetje duidelijk is, anders hoor ik het graag.

Gisteren beantwoordde ik een andere vraag.
Ik heb hetzelfde bestand gebruikt om uw vraag te beantwoorden.
Als je op de knop Boeken en printen klikt, worden de factuurgegevens overgezet naar tabblad "Debiteuren".

De rest van de code (opslaan als pdf en printen) is uitgeschakeld.
Om dat ook terug werkend te maken, moet je in de code alle afkappingstekens (' )voor de regels weghalen.

Als je uw eigen bestand hier post, breng ik het voor je in orde.

Bekijk bijlage 179926

Laatst bewerkt:
Hi Wieter,

heel erg bedankt, ik ga er mee stoeien, mocht ik er niet uit komen dan zal ik als nog het bestand hier posten.

Groetjes.

Hi Wieter,

bedankt voor je antwoord op mijn vraag.

Ondanks dat heb ik nog een tweetal vraagjes.

- is het mogelijk dat hij alles opslaan op het moment dat je op de knop drukt? Ik heb het met onderstaande code geprobeerd alleen dat werkt niet helemaal.
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\ enz enz enz"

- En hoe kan ik zorgen dat de knop niet wordt uitgeprint. Ik dacht dat het een instelling van de knop zelf was, maar ik kan daar aan niks vinden.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
In het bestand is het opslaan en printen terug actief gemaakt.
De factuur wordt eerst afgedrukt (zonder de knop, bij eigenschappen kun je dat instellen)
Dan wordt de fact. opgeslagen als .pdf
Hier moet je in de code het juiste pad zetten, naar waar je wil opslaan.
Nu staat er:
Code:
"C:\Users\Louis\Documents\" & Range("D5") & ".pdf", Quality:= _
Dit moet je aanpassen aan uw situatie.
Het leeg maken van de factuur staat nu nog uitgeschakeld, dat brengen we later wel in orde.
De factuur wordt nu los opgeslagen tussen je andere documenten, met als naam de factuurnummer (ook dit kan je aanpassen).
Als je alle facturen bv wil opslaan in 1 map, maak je eerst bij uw documenten een nieuwe map aan met de naam "Facturen"
Dan verander je de code:
Code:
"C:\Users\Louis\Documents\[COLOR="#FF0000"]Facturen[/COLOR]\" & Range("D5") & ".pdf", Quality:= _
Als je het niet voor mekaar krijgt, laat maar iets weten, dan doen we het stap voor stap.

Bekijk bijlage 180100

Hoi Wieter,

bedankt voor het eerste antwoord.

Maar ik denk dat ik voor de vraag opslaan het niet duidelijk genoeg heb gemaakt.
Ik wil het bestand onder zijn eigennaam en extensie opslaan.

Nu heb ik wel voor elkaar dat hij hem (ik denk alleen werkblad) opslaat, alleen nu vraag hij bij het afsluiten of ik het bestand wil opslaan.
Ik wil hem dus niet opslaan als PDF.

Is het mogelijk om het hele bestand op te slaan (anders slaat hij het stuk van debiteuren niet op) d.m.v de knop?

Bedankt voor je tijd en moeite.

Met vriendelijke groet.

Ik begrijp je vraag niet goed. Wat wil je eigenlijk?
Je hebt een excel-bestand om facturen te maken.
Wat moet er nu telkens gebeuren:
-Je maakt een factuur.
-Die factuur moet afgeprint worden (moet naar klant gestuurd worden).
-Dan wil je die factuur natuurlijk ook zelf bewaren = opslaan als .pdf op je PC
de naam waarmee je de factuur opslaat kan bepaald worden in de code (nummer-naam-datum-enz..)
meestal bewaart men facturen als .pdf-bestand in een aparte map (Facturen)
Waarom een pdf-bestand?
Het verbruikt minder opslagruimte, kan nog afgeprint worden (voor duplicaat) maar kan niet meer gewijzigd worden.
-De gegevens van elke factuur worden verzameld op het blad "debiteuren"
dit blad kan je uitbreiden zodat je kan zien of een factuur al betaald is of niet.
-De gemaakte factuur wordt dan leeg gemaakt, de nummer wordt met 1 opgehoogd
en is nu klaar om een nieuwe factuur te maken.
-Dan sluit je uw excel-bestand (met wijzigingen opslaan = ja)
Einde

ps. Het zou eenvoudiger zijn als je uw bestand post, nu moet ik telkens verdenken via mijn voorbeeldbestand.

Hoi Wieter,

bedankt voor de moeite die je er in hebt gestoken.
Ik heb nu mijn bestand helemaal aangepast en alles werkt.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan