• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur in Excel, automatisch invullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter kupje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kupje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Ik zit met een vraag.

Ik ben bezig om in Excel een client-database te maken, waaraan meteen de factuur gekoppeld is.

Mijn vraag is, hoe krijg ik het vooral elkaar dat ik alleen maar mijn eigen code hoef in te typen en dat excel automatisch de goede beschrijving geeft en in de juiste cel ook meteen het bedrag.

Ik heb nu 3 kolommen gemaakt. In de 1e kolom zet ik mijn eigen code bijvoorbeeld "VC", dan wil ik graag in kolom twee dat meteen daar de uitleg komt te staan "Vervolg Consult" en dan in kolom 3 de prijs.

Op help mij kwam ik niet het antwoord tegen wat ik zocht.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Let wel, ben niet heel handig met excel en formules.

Vast bedankt!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Let wel, ben niet heel handig met excel en formules.
Kupje,
Hier zijn er genoeg die handig zijn met formules of VBA maar zonder voorbeeld bestand krijg je een "voorbeeld" antwoord: Kijk eens bij VERT.ZOEKEN en bij INDEX/VERGELIJKEN onder F1 ( Help ). Met een voorbeeld bestand krijg je vaak sneller en een passender antwoord.

Succes,

Voor de 1e omschrijving (daarna doortrekken naar beneden) :
Code:
=ALS(D19="";"";VERT.ZOEKEN(D19;Codes!$A$5:$D$11;2;0))

voor de prijs:
Code:
=ALS(D19="";"";VERT.ZOEKEN(D19;Codes!$A$5:$D$11;4;0))

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan