Factuur maken in excel via access

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een tabel Facturen wilt, met de gegevens uit de query, dan is dat snel te realiseren: je verandert het type query van Selectiequery naa tabelmaak query. Access vraagt dan een naam voor de tabel, en dat is dan utieraard Facturen. Eén keer draaien, en je hebt de tabel gemaakt. Ik zou dan wel een aantal veldnamen veranderen: een veldnaam als Expr5 zegt natuurlijk niet zoveel in een tabel. Je kan bijvoorbeeld Date() AS Verstuurdatum, Date()+14 AS [Uiterste Betaaldatum] gebruiken voor de datumvelden.

Als je de tabel hebt gemaakt, kun je de query 'ombouwen' naar een Toevoegquery, waarbij je de nieuwe Factuurtabel als bron gebruikt. Nu kun je de query gebruiken om records toe te voegen aan de factuurtabel.
Persoonlijk zou ik overigens, als je de tabel hebt aangemaakt, deze gebruiken als bron voor je formulier, omdat alle gegevens nu in de tabel zitten.

Misschien is het overigens toch handiger om te kijken of je een voorbeeld db kunt maken voor de structuur, want ik denk niet dat dit de meest geweldige manier is om je formulier te maken. Met een voorbeeld kan ik je beter helpen.

Michel

ah, handig zo een tabel maken :) alweer iets bijgeleerd

ik denk inderdaad ook dat het handiger zou zijn als je men database even voor je zou hebben... heb je mss msn of iets dergelijks? dan kan ik ze je even doorsturen? of ik kan proberen ze tijdelijk even op men webspace te zetten? laat dan even weten naarwaar ik de link mag door mailen? ik zet ze namelijk niet graag publiekelijk op het net...

mvg

Dj NRG

Mail maar.

Michel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan