rickje1990
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 jul 2013
Hallo allemaal,
ben ik al weer,
Ik zou graag willen weten op welke manier ik het volgende kan maken:
Voor mijn bedrijf moet ik uiteraard facturen mee geven aan klanten. Het probleem is dat ik veel met diensten werk waarbij de "product of artikel omschrijving" dus aangepast moet kunnen worden, en het liefst op elke factuur regel apart te omschrijven. Natuurlijk ga ik ook producten verkopen, maar ik denk ( hoop ) dat me dat wel zou lukken.
Ik zelf zit te denken aan het volgende ( beetje ala excel )
Ik heb een "kolom" aantal
Ik heb een "kolom" omschrijving ( waar ik de gemaakte werkzaamheden in zet )
Ik heb een "kolom" prijs
Nu heb ik het idee dat als ik aantal met prijs vermenigvuldig ik er uit eindelijk wel kom, maar wat gebeurt er met de waarde omschrijving? Hoe wordt die bewaard ( in een tabel misschien ) of in access zelf.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben bezig met de cursus van deze website website ( octafish ) en ben op nummer 11 deel 1.
Kan ook zijn dat het nog aan bod komt en ik te vlug wil.
Alvast bedankt!
ben ik al weer,
Ik zou graag willen weten op welke manier ik het volgende kan maken:
Voor mijn bedrijf moet ik uiteraard facturen mee geven aan klanten. Het probleem is dat ik veel met diensten werk waarbij de "product of artikel omschrijving" dus aangepast moet kunnen worden, en het liefst op elke factuur regel apart te omschrijven. Natuurlijk ga ik ook producten verkopen, maar ik denk ( hoop ) dat me dat wel zou lukken.
Ik zelf zit te denken aan het volgende ( beetje ala excel )
Ik heb een "kolom" aantal
Ik heb een "kolom" omschrijving ( waar ik de gemaakte werkzaamheden in zet )
Ik heb een "kolom" prijs
Nu heb ik het idee dat als ik aantal met prijs vermenigvuldig ik er uit eindelijk wel kom, maar wat gebeurt er met de waarde omschrijving? Hoe wordt die bewaard ( in een tabel misschien ) of in access zelf.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben bezig met de cursus van deze website website ( octafish ) en ben op nummer 11 deel 1.
Kan ook zijn dat het nog aan bod komt en ik te vlug wil.
Alvast bedankt!