• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje206

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2012
Zou iemand mij kunnen helpen. Heb zelf al een paar jaar niet meer gewerkt met Excel, ben dan ook totaal vergeten hoe die visual basic codes weer in elkaar zitten.

Ik maak via een formulier een adres bestand aan. Daarnaast heb ik een blad gemaakt 'facturen'.

Wat zou ik nu voor elkaar willen krijgen?
- automatiche factuurnummering en datum.
- Automatisch het adres plaatsen na ingeven klanten nummer en eventueel btw nummer.

Ik zou je enorm dankbaar zijn.

grtz Bartje

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad wat ik ongeveer zoek. Hoe maak je weer een meerkeuze tabel aan? zou willen werken met 3 btw tarieven

In het document kun je je btw veranderen in 0, 9, 10, 0f een ander btw tarief.
met een meer keuze tabel kun je eens kijken naar de formule =zoeken().

Kiezen van BTW percentage uit een lijstje kan via gegevensvalidatie gerealiseerd worden, te vinden onder "Gegevens", "Hulpmiddelen voor gegevens".
Het is maar een simpel factuurtje, maar toch:
Geldt het toe te passen BTW tarief voor alle factuurregels of kan het voor iedere factuurregel anders zijn?
Komt het BTW bedrag of het BTW percentage in kolom M op de factuur?
Indien bedrag, waar komt dan het percentage te staan?
Wat komt er in cel L36 te staan, wordt dat een formule voor de BTW berekening?
En in M34?

@AHulpje, ik heb het anders opgelost. Er is een 0 tarief en 21% Heb nu gewoon twee kolommen gemaakt. Dat werkt goed.

Nog één ding wat ik zou willen, het zit ergens in mijn achterhoofd maar het komt er niet uit. Ipv factuur nr 1 zou het bevoorbeeld 01/2024 mogen zijn.

Bijlagen

Maak samenvoegen cel C17 ongedaan.
Celeigenschappen C17, aangepast, 000, rechts uitlijnen.
Cel C18: ="/"&JAAR(VANDAAG()), links uitlijnen.

Maak samenvoegen cel C17 ongedaan.
Celeigenschappen C17, aangepast, 000, rechts uitlijnen.
Cel C18: ="/"&JAAR(VANDAAG()), links uitlijnen.
Leuk, dat ik daar zelf niet op gekomen ben :-) merci voor de hulp allemaal .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan