Factuur met meerdere regels in raport lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hallo Forummers :D

Info vooraf:
Ik werk in Access 2010 (onder win 7).

Het Probleem:
Er staan reeds een aantal lijntjes over facturen in access maar kom er voor alsnog niet uit.
Ik krijg het n.l. niet voor elkaar om in een enkele factuur meerdere regels met bij behorende uren/tarieven/prijzen te verwerken.

Hoe probeer ik het aan te pakken:
Ik heb een 3-tal tabellen aangemaakt, te weten:
- Contactpersonen (adresgegevens)
- Facturen (Factuurnummer, geldigheidsduur e.d.)
- Factuurinhoud (meerdere regels met omschr/uren/tarieven/prijzen)
De onderlinge relaties kloppen omdat ik een werkende query heb met alle gegevens per factuurnummer.
Alleen heb ik per regel natuurlijk ook alle bijbehorende adresgegevens ervoor staan.

Concrete vraag:
Hoe krijg ik de gegevens uit de query zo in een raport dat ik:
- 1 keer alle adresgegevens (tabel Contactpersonen)
- 1 keer de factuurnummer (tabel Facturen)
- Alle (b.v. 5) regels met omschr/uren/tarieven/prijzen (tabel FactuurInhoud)
De Totalen, subtotalen, kortingen en btw kan ik vervolgens laten berekenen.

Alvast dank voor alle denktanken van dit forum :thumb:

Je bent er bijna.... Het maakt niet uit dat je in je query herhalende gegevens hebt, want die haalt het rapport er wel uit. Je moet een rapport maken waarbij je groepeert op KlantNummer, en op FactuurNummer. Voor beide groepen kun je de Groepskoptekst aanzetten, maar minstens voor één van die twee. In die groepskoptekst(en) zet je de bijbehorende velden. In de detailsectie staan dan de Factuurregel velden (omschr/uren/tarieven/prijzen etc).
In de Voettekst van het FactuurNummerveld kun je dan de totalen berekenen met SOM.

Heij OctaFish, dank je wel voor je snelle reactie.

Ik was intussen nog aan het prutsen geslagen en heb het op een andere manier BIJNA voor elkaar.
Alleen de optelsom in de voetregel nog (totaal ex, korting, btw, totaal)
Als jouw manier beter is voor de een of andere rede, hoor ik 't wel, dan bouw ik 'm om.

Ik heb een query gemaakt [Klant op FACTUUR] waarbij ik via het criteriaveld eerst vraag naar het factuurnummer.
Dat doet nu dus het raport ook (op zich ok).
De kolommen anders dan Omschr, uren en bedrag heb ik weggeveegd.
De velden die nodig zijn heb ik in naar de koptekst gesleept (hiervan laat access de 1e record zien -> is altijd goed aangezien DEZE allemaal hetzelfde zijn).

Nu de optelsommetjes nog :D
Als je nog een tip hebt hoe dat dan weer moet, houw ik me aanbevolen.
(want ik krijg alleen het totaal . . . Maar daar moet nog de btw enzo nog bij opgeteld.

Laatst bewerkt:
Bij rapportkoptekst

- Contactpersonen (adresgegevens)
- Facturen (Factuurnummer, geldigheidsduur e.d.)
Bij Details
- Factuurinhoud (meerdere regels met omschr/uren/tarieven/prijzen)

Je kan achter iedere regel in je rapport een tekstveld maken met daarin bv: =som prijs + BTW

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan