wesley5479
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 mei 2011
- Berichten
- 115
goedendag beste helpers,
Mijn zwager vroeg mij een factuur formulier te maken in excel.
Ik heb dit gedaan en heb alle gegevens erin kunnen zetten.
Echter heb ik één probleem
Kort het verhaal met de macros die ik heb aangemaakt:
Wanneer hij het formulier invult moet hij bepaalde gegevens invullen
Het belangrijkste was dat de factuurnummers automatisch opvolgend zijn. en wanneer hij het formulier heeft ingevuld hem kan opslaan en hem kan printen
Daarbij wou ik dat wanneer hij weer het formulier opent dat de velden weer leeg zijn.
Op zich is me dit aardig gelukt echter, (en nu komt het probleem!!)
als hij opgeslagen is, en ik daarna het opgeslagen formulier wil openen, dan is hij LEEG!
Dus kort gezegd:
ik vul het formulier in, sla hem op, maar als ik hem wil bekijken is hij leeg
Het formulier dat opgeslagen wordt, moet naderhand nog weer geopend kunnen wordne met de juiste gegevens.
Wie heeft de oplossing hiervoor? wat doe ik fout?
Bijgevoegd heb ik het formulier
en hieronder ook daarbij de betreffende VBA code:
Bijgevoegd nogmaals het formulier zelf
Ik hoop dat U me kunt helpen
Met vriendelijke groet
Wesley
Mijn zwager vroeg mij een factuur formulier te maken in excel.
Ik heb dit gedaan en heb alle gegevens erin kunnen zetten.
Echter heb ik één probleem
Kort het verhaal met de macros die ik heb aangemaakt:
Wanneer hij het formulier invult moet hij bepaalde gegevens invullen
Het belangrijkste was dat de factuurnummers automatisch opvolgend zijn. en wanneer hij het formulier heeft ingevuld hem kan opslaan en hem kan printen
Daarbij wou ik dat wanneer hij weer het formulier opent dat de velden weer leeg zijn.
Op zich is me dit aardig gelukt echter, (en nu komt het probleem!!)
als hij opgeslagen is, en ik daarna het opgeslagen formulier wil openen, dan is hij LEEG!
Dus kort gezegd:
ik vul het formulier in, sla hem op, maar als ik hem wil bekijken is hij leeg
Het formulier dat opgeslagen wordt, moet naderhand nog weer geopend kunnen wordne met de juiste gegevens.
Wie heeft de oplossing hiervoor? wat doe ik fout?
Bijgevoegd heb ik het formulier
en hieronder ook daarbij de betreffende VBA code:
Code:
Range("F3").Value = Range("AA1").Value
Range("AA1").Value = Range("AA1").Value + 1
ActiveWorkbook.Save
Range("F7").Select
Range("F15").ClearContents
Range("F27").ClearContents
Range("F41").ClearContents
Range("F7:g11").ClearContents
Sheets("FACTUUR").Range("A1:f59").PrintOut
Sheets("factuur").Copy
With ActiveWorkbook
With .Sheets(1).UsedRange
.Value = .Value
End With
.SaveAs "C:\Users\wesle\OneDrive\Bureaublad\factuur\factuur" & [f7].Value & [f3].Value & ".xlsx"
.Close
End With
End Sub
Bijgevoegd nogmaals het formulier zelf
Ik hoop dat U me kunt helpen
Met vriendelijke groet
Wesley
Bijlagen
Laatst bewerkt: