Factuur programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuspool

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Hallo,

Ik wil een factuur programma maken in access (Access kennis --> "beginner").

Hiervoor heb ik 4 tabellen gemaakt:

- Debiteuren
- Facturen
- Factuurregels
- Artikelen

Onderling heb ik relaties gelegd tussen de tabellen. Alleen loop ik nu verder vast.

Ik wil graag een database waarin ik in een formulier een debiteur kan kiezen, waarin er een factuurnummer wordt aangemaakt, en ik vervolgens verschillende vooraf gemaakte artikelen kan kiezen. Ben hiermee al een poosje mee aan het puzzelen met query's enz. maar ik kom er niet uit.

Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

Mijn database is hier te downloaden.. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CCNECQNKGPC3.accdb

bij voorbaat dank.

gr. Niek

Beste Rene,

Dat had ik inderdaad al wel gevonden, maar ik kan hierbij geen vaste artikelen kiezen...

gr. Niek

Ja, zoiets inderdaad. Alleen wil ik graag in dat formulier een klant kunnen kiezen uit bijvoorbeeld een keuzelijst, en dan op de klantnaam (debiteur) een factuur kunnen opslaan.

Je hebt me al erg geholpen, bedankt!

Voor klanten kun je simpel een keuzelijst met invoervak maken met de wizard Keuzelijst. Die baseer je op de tabel [Debiteuren], en de rest maakt Access voor je.
Ik zou overigens voor de factuurregels een doorlopend formulier maken, en geen Gegevensbladweergave gebruiken. Nu heb je Artikelomschrijving er 2 keer in staan, wat een beetje onzinnig is, en de prijs komt niet uit de tabel [Artikelen] wat wel zou moeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan