Factuur Rapport Geeft Foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielmolenaar

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Beste HM-Leden,

Ik zit met een probleem. Ik heb een facturatie systeem gemaakt, en nu kan ik geen factuur uitdraaien. Ik heb 2 rapporten genaamd Factuur en Factuurregels.
Deze 2 rapporten worden bestuurd door een Query genaamd QRY_Factuur. In deze Query staan de gegevens voor het rapport. o.a. de bedrijfsgegevens, klantgegevens en artikelgegevens.

Nu is mijn probleem dat elke keer als ik via mijn Factuur Formulier een Afdrukvoorbeeld open, ik meteen allemaal meldingen krijg waar het rapport aan mij vraagt parameters op te geven. Ik heb naar mijn weten de query en het rapport goed ingesteld, en als ik parameter waardes opgeef (Ik krijg 3 meldingen: Factuur, Artikelen en Totaal), staat er over de hele factuur (afdrukvoorbeeld) #FOUT, #NAAM, #EN?

Als er meer info nodig is, PM mij dan of laat een reactie achter aub.
Ik heb spoedig hulp nodig! :(

Met vriendelijke groet,
Daniel

Laatst bewerkt:
Hoi Daniel,
Het riekt er naar dat je bepaalde berekeningen op je rapport laat plaatsvinden in de verkeerde secties. Maar om e.e.a. te kunnen bekijken, is een voorbeeldje wel handig, want er kan een hoop fout gaan op een rapport.

Oke, dat is wel te begrijpen.
Ik weet niet hoe ik die database zo klein krijg (100kb is echt veeel te weinig) dus ik heb het maar zo gedaan:
Facturatie Systeem (~1MB)

Ik hoop dat je nu een beetje een duidelijker beeld krijgt over wat mijn probleem is.
(bytheway, dit is mijn complete database)

Mvg,
Daniel

Zal er een blik op werpen!

Ik kom wel een paar vreemde (althans, in mijn ogen...) zaken tegen. Zo heb je voor mijn gevoel de Relaties verkeerd gelegd tussen de tabel Factuur en de tabel Factuurregels, en gebruik je daar zowiezo ook de verkeerde velden om te koppelen.... Hetzelfde geldt voor de tabel Bedrijven en de Factuurgegevens. Het lijkt erop alsof je de naamgeving van de tabellen Factuur en Factuurregels hebt omgewisseld, maar je slaat in de tabel Factuurregels wel de artikelen op, en dat klopt dan weer wel....
Als ik e.e.a. aanpas naar wat ik denk dat het moet zijn, krijg ik alles wel weer enigszins aan de praat, al blijft-ie nog om een parameter vragen die er al lang niet meer in zit.

Hij is ook al een paar keer geknald, wat uiteraard ook niet hoort... Dus het duurt allemaal wat langer dan ik zou willen. Kun je wat meer uitleggen hoe je e.e.a. qua structuur in gedachten had?

Ik heb vanuit deze opdracht gewerkt. Dit is een tutorial die ik op internet gevonden had en die kwam mooi over met het project wat ik moet maken.
Klik

Vanuit hier ben ik begonnen, en heb het zo aangepast naar mijn eigen wensen. Heb je nog enige tips voor een novice like me?
Alvast bedankt.

Mvg,
Daniel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan