• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur specificatie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maas02

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Ik wil graag gaan factureren in excel. Het is de bedoeling dat door enkel een factuurnummer in te vullen de overige gegevens automatisch worden ingevuld.
Nu lukt het me niet om een factuur specificatie te maken.
Ik wil onder het kopje dienst onder elkaar de categorieën vermelden die in het andere tabblad staan. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Zie bijlage

Bijlagen

Maas02,

zou je in je voorbeeld aan kunnen geven wat je onder dienst wilt zien verschijnen?

zie nieuw bestand. Er moet dus bij dienst komen te staan wat in het andere tabblad onder categorie staat

Bijlagen

Maas02,

zet in A25:
Code:
=VERT.ZOEKEN([COLOR="#FF0000"]$C17[/COLOR];[COLOR="#0000FF"][/COLOR][COLOR="#0000FF"]Blad2!$E$3:$U$5[/COLOR];[COLOR="#800080"]8[/COLOR];0)

dit betekent:
zoek de waarde uit C17
in bereik E3:U5 van Blad2
en geef de waarde uit de 8e kolom
met een exact match

Laatst bewerkt:
dit is niet helemaal wat ik bedoel. Factuurnummer 20120001 komt namelijk 2 keer voor dus er moeten 2 specificaties onder dienst komen te staan.
Ik wil graag een formule die het factuurnummer uit c17 opzoekt in e van blad2. Ik wil voor elke keer dat dit factuurnummer voorkomt in e van blad2 wil ik de categorie (L) vermeld wordt op mijn factuur.
Is dit mogelijk?

Maas02,

met wat aanpassinkjes in je file zou het zo kunnen....

Bijlagen

ik zie dat het in het bijgevoegde bestand lukt, maar in mijn eigen bestand lukt het me niet. Moet ik niet naar het andere tabblad verwijzen?

Maas02,

in mijn bijdrage heb ik het bereik "Blad2!$E$4:$V$15" de naam "zoeken" gegeven.
In kolom V van Blad2 heb ik het rijnummer opgenomen middels de formule
Code:
=RIJ()
In de formules wordt verwezen naar dat benoemde bereik
Deze aanpassingen moet je ook overnemen

Bovendien heb ik op Blad1 alle samengevoegde cellen verwijderd; vroeger of later krijg je daar nl "last".
Als je kolom A op Blad1 verbergt, of de inhoud dezelfde kleur geeft al sde achtergrond, dan valt die hulpkolom niet meer op.

Laatst bewerkt:
selecteer het betreffende bereik en type in het naamvak (direct boven de A van kolom A) de naam

heel erg bedankt, het werkt nu inderdaad! Ik heb nog een vraag. In blad 2 staat ook het kopje omschrijving. Graag wil ik dat deze informatie terug komt op de factuur. Ik heb dezelfde formule gebruikt en waar nodig aangepast maar ik krijg telkens een 0 in plaats van de tekst. Weet je ook toevallig hoe ik dit kan oplossen?

Maas02,

als jij kan aangeven waar de info staat die er in wilt hebben, dan kan dat

Graag gedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan