• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier boven voer ik mijn producten in. En die komen hieronder in de tabel komen het aantal en artikel nr. te staan alleen als ik het factuur leeg maak gaat de tabel ook leeg.
En ik wil dus dat het hieronder blijft staan zodat ik weet wat ik moet bestellen zonder alle facturen te bekijken. En als ik bijv een nieuwe factuur heb met weer artikel nr 189, aantal 3. Dat het aantal achter 189 oploopt naar 5. Is dit mogelijk?
Voor de helpers toch maar even de vraag in de topic gezet.
De reden dat de onderste tabel ook leeg gaat komt door dat je dmv formules de info uit de factuur haalt, wis je de factuur dan is hij zijn info dus ook kwijt.

Je zult dus bij VBA uitkomen en dat moet ik helaas overlaten aan anderen.

Succes, (en bedankt voor je voorbeeldbestand)
 
Je zou het op deze manier kunnen proberen, ik heb een knop gemaakt en klik daar maar eens één a twee keer op .
 

Bijlagen

  • Kopie van helpmijvb.lsx-1.xls
    37,5 KB · Weergaven: 65
en van die gegevens nu nog een draaitabelletje maken en je hebt het gewenste
 
Kan iemand even een voorbeeldje plaatsen met de draaitabel? Het lukt nu voor geen meter. En gaat het verhaal met de draaitabel wel op? Want met deze macro pakt hij alleen de bovenste regel en als ik 2 producten heb pakt hij alleen de bovenste. En het moet juist. Als ik 1 product het moet hij naar de tabel. Maar als ik 10 producten heb ook. En weet iemand nog een oplossing voor het oplopende aantal als het zelfde artikelnummer in de kolom komt?

Mvg.
 
zoals gezegd, met een draaitabel
PS. Bestanden met een draaitabel kopieer je best eerst naar je harde schijf ipv van ze direkt vanaf hier te openen, dus klik met de rechtermuisknop op de bijlage en dan opslaan als ... ergens op je harde schijf
 

Bijlagen

  • Kopie%20van%20helpmijvb.lsx-1(1).xls
    41 KB · Weergaven: 61
Het werkt. Maar 1 ding begrijp ik niet in de macro.

Code:
Public Sub bestellen()

'Op tabblad Factuur lege rij zoeken
  With Sheets("Factuur") 'in dit werkblad
    For Each c In .Range("A5:A21").SpecialCells(xlConstants) '1 voor 1 alle niet lege cellen in dat bereik langslopen
      c.Resize(, 3).Copy 'kopieer deze en de 2 cellen rechts ervan
      .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues 'plak ze op de eerstevolgend lege rij
    Next
    .PivotTables(1).RefreshTable
  End With

End Sub

Welke code in de makro geeft aan naar welke rij de factuur kopieren moet worden? Dit wil ik namelijk voor in mijn originele file aanpassen.(voorbeeld van deze macro, zie de bijlage in de post hierboven)


Mvg.
 
Code:
.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)....
.range("A" & rows.count ) daarmee sta je op de onderste rij in de A-kolom 65.000 in excel2003, ruim 1.000.000 in excel2007 en hoger.
.end(xlup) --> daarmee ga je omhoog naar de laatste niet-lege cel in die A-kolom
.offset(1) --> daarmee ga je 1 lijntje omlaag, dus de 1e lege cel in die a-kolom
 
Als ik een draaitabel wil aanmaken in mn originele bestand komt dit er te staan:

De veldnaam van de draaitabel is ongeldig. ALs u een draaitabelrapport wilt maken, moet u gegevens gebruiken in de vorm van een lijst met kolommen met labels. Als u de veldnaam van een draaitabel wijzigt, moet u een nieuwe naam voor het veld typen.

Wat is dit? In mn andere bestand deed ik het op dezelfde manier dat werkte wel..

Mvg.
 
als je het bereik (bron van de gegevens) selecteert voor die draaitabel moeten alle cellen in de 1e rij unieke niet-lege namen bevatten. Zijn dus alle cellen van die 1e rij niet-leeg en uniek ?
Ik maak meestal een dynamisch bereik voor mijn draaitabellen, dus als je die overgenomen hebt in je 2e werkmap, dan moet je die naam ook eerst aanmaken of gewoon rechtstreeks het bereik intikken.
 
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld maar ik moet 3 rijen. Aantal, Artikel Nr. en Omschrijving in die tabel verwerken. Ik heb in de 1e rij, aantal dus, 1 tm 30 naar beneden gezet. Ze zijn dus niet leeg en de namen zijn uniek 1 t/m 30. Dit werkt nog steeds niet. Kan je het uitleggen?

Mvg.
 
Ik.denk dat het aan het vert.zoeken ligt. Want als ik die eruit haal doet hij het wel.. Kan ik dus geen draaitabel maken op een veld met vert.zoeken??

Wie helpt mij uit de brand??

Mvg.
 
rijen en kolommen niet door elkaar halen
in het voorliggende voorbeeld is de 1e rij gegevens A32:C32, die zijn allemaal uniek en niet leeg.
selecteer bv. A32:C100 en begin dan je draaitabel op te bouwen, maar lees anders eens de help over draaitabellen, misschien steek je 1 en ander op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan