• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

joop54

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
ik ben voor mij zelf een factuur aan het opzetten in excel
nu wlde ik graag hulp bij het volgende .
in E41 moet komen te staan G39 - 25%
in B43 moet komen te staan 25 % van G39

en nog een vraag , hoe kan ik een bestand op blz 2 maken die als ik bv. een a ingeef op C24 deze namen laat zien en die ik dan kan selecteren

BVD joop54

in B43:

=G39*0,25

in E41:

=G39*(1-0,25)

ofwel:
=G39-B43

Wigi

Beste Joop54,

Je laatste vraag is niet helemaal helder, maar ik denk dat je valideren bedoelt:
Maak op Blad2 een lijstje met namen en via Invoegen > Naam > Naam definiëren, geef je het een naam (Deze naam bestaat uit één woord!).
Op het andere tabblad ga je naar een cel en dan ga ja via Data > Valideren > Lijst > =[naam van je lijst].

Groeten,
Richard

als ik in de cel de letter A ingeef had ik graag een verwijzing naar alle
regels op blad 2 die daarmee beginnen zo dat ik de juiste kan selecteren
dus a is Anja of annie op blad 2 enz...

hopelijk begrijp je wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
Een typisch voorbeeld van validatie en invoegen naam en indirect. Vul je lijst aan met de letters van het alfabet en sorteer die lijst.

helaas begrijp ik hier niks van
kun je mij dit duidelijker omschrijven
en bv een voorbeeld laten zien

Laatst bewerkt:
dit ziet er goed uit, alleen is het niet wat ik bedoel!!
als ik op blad 2 in de eerste kolom tot bijv A50 verschillende namen invoer, en in blad1
een van deze namen wil plaatsen in c24 doormiddel van een letter te plaatsen
waarbij c24 bv de A .. alle namen weergeeft van blad 2 en waaruit ik de goede kan selekteren en ik daarna blad 1 zonder bl2 op kan slaan als .....
bvd

Hier een voorbeeldje voor zoeken met letters wat ik nog in mijn archief heb staan.
Gemaakt door GiMe

Bijlagen

Kan zijn da ik na 500 km suf ben , maar ik lees jouw eerste vraag anders dan jouw tweede
en nog een vraag , hoe kan ik een bestand op blz 2 maken die als ik bv. een a ingeef op C24 deze namen laat zien en die ik dan kan selecteren
en dit lees ik nu in je tweede vraag
en in blad1
een van deze namen wil plaatsen in c24 doormiddel van een letter te plaatsen

probeer het nog een keer uit te leggen
als ik in blz 1 op c24 een a ingeeft dan moet ik alle namen zien die met een a beginnen
deze gegevens moet c24 blz 1 ophalen van de eerste kolom op blz2 a1 tm a60
dus type ik een e in op c24 blz 1 zie ik meerdere keuzes en kan ik er een selekteren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan