factuuradres kopiëren naar afleveradres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruthses

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2016
Hallo,

Ik wil graag in een formulier de tekst van het factuuradres automatisch ook in het afleveradres, zodat ik het niet 2x hoef te typen. Het moet mogelijk zijn om het afleveradres aan te passen als het afwijkt.

Heeft iemand een suggestie?

Alvast bedankt!

Wel eens van dataredundantie gehoord? Waarschijnlijk niet, want anders had je de vraag zo niet gesteld :). Ik zou de vraag dus verder vergeten en een selctievakje toevoegen waarmee je aangeeft of het factuuradres gelijk is aan het afleveradres. Zoals je trouwens ook bij alle webwinkels tegenkomt. En alleen als dat afwijkt (vinkje geplaatst) vul je een afleveradres in.

Bedankt voor je reactie!

Helemaal helder! Waarschijnlijk denk ik te ingewikkeld, of te simpel :-). De beide adressen wil ik in de Klant stamgegevens (tabel). Op de verzendlabel wil ik het afleveradres en op de factuur wil ik het factuuradres. Waarschijnlijk moet ik dan een als/dan code invoeren. Heb jij wellicht een suggestie voor de code?

Op het rapport (liever nog in de query die je ervoor gebruikt) kun je met een IIF inderdaad makkelijk de juiste adressen pakken:
Code:
Plaats: IIf([AfleverFactuur]=Waar;[Plaats_F];[Plaats_A])
Adres: IIf([AfleverFactuur]=Waar;[Straat_F];[Straat_A])
Etc.

Nieuwe mensen help ik altijd snel ;) Als je hier mee uit de voeten kan, en de vraag is dus klaar, mag je hem nog op <Opgelost> zetten met de knop bovenin de blauwe balk.
Oh ja, nog welkom bij HelpMIj :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan