Factuureren en Brieven typen

Status
Niet open voor verdere reacties.

highmastdon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Factureren en Brieven typen

Hoi
Hier zien jullie de database zoals die nu is:
relatieshh7.jpg

Een korte uitleg
Elke klant heeft een ID. Op basis van de gewerkte uren word een factuur gemaakt. Die factuur heeft een BriefID en een FactuurID. De eerste vraag is dan of ik binnen access een brief kan maken waarbij ik gewoon de klant selecteer en dan op OK of iets dergelijks klik waarbij ik een brief kan typen waarbij gelijk bovenaan de adresgegevens en de standaardopmaak van de brief staat.
Nu is het verder zo dat elke keer dat ik een rekening stuur moet ik nu nog handmatig een factuur in elkaar zetten waarbij bovenaan het logo en het adres van de zaak staat. Daaronder komen dan de adresgegevens van de klant. Daar weer onder staan het aantal uur met de datum de omschrijving het aantal uur en de werknemer die er gewerkt heeft. (De werknemers hebben verschillende uurlonen.) Nu is de volgende vraag hoe ik dat automatisch met een druk op de knop kan waarmaken. Misschien moeten er nog meer dingen bij de tabel Facturen komen maar dat hoor ik dan wel.

Ik hoop er snel uit te komen

Laatst bewerkt:
Hallo highmastdon,

stel een standaardbrief op in Word.
Faktuurgegevens kun je vervolgens samenvoegen met je standaardbrief.
Via de zoekfunktie van dit forum zul je ongetwijfeld kunnen vinden hoe.

Dan je struktuur, lijkt me dat die beter kan.
Een klant kan meerdere fakturen hebben, da's een 1 op veel relatie tussen tblKlant en tblFaktuur.
Een faktuur kan uit meerdere faktuurregels bestaan, da's een 1 op veel relatie tussen tblFaktuur en tblFaktuurregel.
Je faktuurregels zijn feitelijk je aktiviteiten.

Relatie tussen aktiviteit en werknemer, klopt die wel?
Een werknemer kan meerdere aktiviteiten hebben, maar kan een aktiviteit niet door meerdere werknemers worden uitgevoerd?

Kijk ook eens naar de Noordenwind voorbeelddatabase, die is qua opzet vergelijkbaar met wat jij zoekt.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan