Factuurnummer aan factuur hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karinj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
1
Geachte profs,

Hier een vraag van een amateur. Ben al aardig lang bezig met het opbouwen van een database.

Ik heb nu eindelijk een hele mooie factuur die in een rapport wordt uitgedraaid via een formulier.

Dit formulier heb ik als volgt ontworpen:

formulier: werkgever
subformulier: werknemers / gewerkte uren / totaalbedrag
formulier: totaalbedrag / BTW / te betalen

Het formulier en subformulier zitten aan elkaar gekoppeld door een weeknummer.

Alles goed en wel totdat ik de factuur uitdraai.
Als er meerder werknemers in diezelfde week hebben gewerkt, zet hij dat inderdaad netjes op 1 factuur, alleen dezelfde factuur komt er meerder keren in te staan. Dus wanneer er 4 werknemers op 1 factuur staan, komen er 4 dezelfde facturen uit.
Hoe haal ik dit eruit?

Graag zou ik ook een factuurnummer aan de factuur geven door een dubbelklik uit te voeren (krijg dit ook niet voor elkaar, heb al erg lang gezocht.)

Tevens zou ik graag in het formulier van factuur een afgewerkt vakje willen maken, zodat deze factuur automatisch in het verleden wordt gezet. Moet ik dan een nieuw formulier ontwerpen (dus dezelfde, maar dan als afgewerkt) en hoe laat ik dit werken?

Graag hoor ik van jullie
Karin
 
Het zou veel makkelijker zijn om te antwoorden als je de structuur even post. Dus je tabellen en de relaties tussen je tabellen, welke query's heb je gemaakt. Voor je factuur 1 X af te drukken heb je een key nodig waarop je je kan baseren enz...
 
Topictitel aangepast.
@karinj Dat je er gek van wordt begrijp ik, maar als je dat in de titel zet worden de mensen daar niet wijzer van. Ook is er een kans dat de helpers je topic voorbij gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan