• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuurnummer automatisch doortellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirky94

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
19
Hallo,

Ik heb een factuur sjabloon, ik zou graag willen dat het factuurnummer automatisch wordt opgehoogd.
Het sjabloon staat niet in dezelfde map als waar ik al de facturen in opsla, al de facturen komen in dezelfde map, deze noem ik facturen.
De vorm waarin ik het nummer weergeef is 201801. Het factuurnummer komt in cel H18 te staan.
Ik heb nog nooit met macro's gewerkt vandaar dat ik er niet uit kom.
Is het daarnaast ook mogelijk wanneer ik de factuur wil opslaan de naam automatisch Factuur met het factuurnummer erachter wordt?

Groetjes Dirk
 
Dit bericht ben ik zelf ook tegen gekomen. Echter kom ik hier niet uit omdat er verschillende dingen in staan die ik niet nodig zal hebben. Omdat ik nog geen ervaring heb met macro's weet ik niet hoe ik het moet aanpassen naar mijn wensen.
 
Kijk of het werkt.
 

Bijlagen

  • Factuur.xlsm
    18,3 KB · Weergaven: 52
Zou je hem aub in dit bestand kunnen verwerken?
Daarnaast ben ik vergeten te zeggen dat ik de facturen alleen als PDF opsla. Is dat mogelijk in te bouwen?
 

Bijlagen

  • factuur leeg.xlsx
    19,7 KB · Weergaven: 49
loek010,

Een heel mooi programma, alleen jammer dat je er niet even vermeld heb dat hij als je het programma sluit hij toch een map aan maakt. Ook al heb je maar even gekeken maar niet wil gebruiken.
De cursor verandering vind ik wel leuk maar kon niet vinden hoe je dit gedaan heb.
 
@Excelamateur

Ja dat klopt dat hij bij het opstarten kijkt of hij in de juiste map op de pc is geplaatst
dat heb ik gedaan voor de werking van het programma ivm backup en facturen opslaan in de juist mappen
hij maakt in documenten ze eigen map aan en verplaatst ze eigen daarin.
zodat alles in een folder bij mekaar blijft zowel de pdf facturen en kwartaalmappen
De cursor veranderd inderdaad dat heb ik gedaan in de eigenschappen van het besturingselement ActiveXcontrol (button)
Kies MouseIcon in de eigenschappen je moet natuurlijk wel een iconafbeelding van de de betreffend cursor(ICO) extensie ergens downloaden
en zet Mousepointer in het lijstje op 99-MousePointerCustom.
Hier een link naar mouseicons https://www.iconfinder.com/iconsets/uidesignicons

Groet Willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan