Tomdrummer
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 apr 2013
- Berichten
- 24
Hallo iedereen!
Ik ben momenteel bezig met een factuurprogramma te maken met visual basic en excel.
Ik heb de factuur al volledig opgemaakt in excel 2010 alleen zou ik nu nog de data zoals adresgegevens, ...
invoegen door middel van een programma in visual basic 2010.
Ik wil dus dat de tekst die ingetypt wordt in een textbox van Visual Basic, weergegeven wordt in Excel in een bepaalde cel.
Nu wordt de ingegeven tekst willekeurig weergegeven. Ik zou graag willen dat de tekst in een bepaalde cel gezet wordt.
Dit is wat ik al heb:
Alvast bedankt!
Ik ben momenteel bezig met een factuurprogramma te maken met visual basic en excel.
Ik heb de factuur al volledig opgemaakt in excel 2010 alleen zou ik nu nog de data zoals adresgegevens, ...
invoegen door middel van een programma in visual basic 2010.
Ik wil dus dat de tekst die ingetypt wordt in een textbox van Visual Basic, weergegeven wordt in Excel in een bepaalde cel.
Nu wordt de ingegeven tekst willekeurig weergegeven. Ik zou graag willen dat de tekst in een bepaalde cel gezet wordt.
Dit is wat ik al heb:
Code:
Imports System.Data.OleDb
Public Class Form1
Dim cn As New OleDbConnection
Dim cm As New OleDbCommand
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
cn.ConnectionString = "Provider = microsoft.jet.oledb.4.0; data source=F:\mijn documenten\test vb en excel\excel file.xls;extended properties = excel 8.0;"
cn.Open()
With cm
.Connection = cn
.CommandText = "insert into [Data excel file$]values('" & TextBox1.Text & "','" & TextBox2.Text & "')"
.ExecuteNonQuery()
End With
cn.Close()
MsgBox("klaar")
End Sub
Private Sub Label1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Id.Click
End Sub
End Class
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt door een moderator: