factuurprogramma.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomdrummer

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2013
Berichten
24
Hallo iedereen!

Ik ben momenteel bezig met een factuurprogramma te maken met visual basic en excel.
Ik heb de factuur al volledig opgemaakt in excel 2010 alleen zou ik nu nog de data zoals adresgegevens, ...
invoegen door middel van een programma in visual basic 2010.
Ik wil dus dat de tekst die ingetypt wordt in een textbox van Visual Basic, weergegeven wordt in Excel in een bepaalde cel.
Nu wordt de ingegeven tekst willekeurig weergegeven. Ik zou graag willen dat de tekst in een bepaalde cel gezet wordt.

Dit is wat ik al heb:
Code:
Imports System.Data.OleDb

Public Class Form1

Dim cn As New OleDbConnection
Dim cm As New OleDbCommand


Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

cn.ConnectionString = "Provider = microsoft.jet.oledb.4.0; data source=F:\mijn documenten\test vb en excel\excel file.xls;extended properties = excel 8.0;"
cn.Open()

With cm
.Connection = cn
.CommandText = "insert into [Data excel file$]values('" & TextBox1.Text & "','" & TextBox2.Text & "')"
.ExecuteNonQuery()

End With

cn.Close()

MsgBox("klaar")
End Sub

Private Sub Label1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Id.Click

End Sub
End Class

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In plaats van een OLEdb object kun je beter een Excel object aanmaken. Dan kun je alles net zo doen als dat je het in VBA zou doen, maar dan uiteraard via het Excel object. Zie voor uitleg:
http://support.microsoft.com/kb/147650/nl
 
Titel aangepast, help zegt niks over het onderwerp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan