shalhevet
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 okt 2007
- Berichten
- 245
Hallo beste mensen,
Ik zou in excel een factuur willen maken waarbij met verticaalzoeken en keuze lijsten veel gegevens automatisch worden ingevuld.
Ik zet een voorbeeld bestand als bijlage bij dit bericht:
In cel C13 wil ik een formule hebben die de datum van de factuur (vandaag) berekent + 14 dagen
In cel B14 wil ik een keuze lijst hebben die alle klanten namen geeft welke op de blad Debiteuren staat
Zodra een naam is gekozen in B14 wil ik in de volgende cellen de klant gegevens hebben:
E17 naam klant (bedrijfsnaam)
E18 Adres
E19 Postcode en woonplaats
In cel B19 wil ik automatisch de datum van vandaag hebben.
Factuurnummer in cel B17 wil ik automatisch laten oplopen zodra een nw. factuur gemaakt wordt - dit is ook meteen de laatste vraag, hoe kan ik excel laten weten dat er telkens nw. factuur gemaakt wordt?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Bekijk bijlage 188689
Ik zou in excel een factuur willen maken waarbij met verticaalzoeken en keuze lijsten veel gegevens automatisch worden ingevuld.
Ik zet een voorbeeld bestand als bijlage bij dit bericht:
In cel C13 wil ik een formule hebben die de datum van de factuur (vandaag) berekent + 14 dagen
In cel B14 wil ik een keuze lijst hebben die alle klanten namen geeft welke op de blad Debiteuren staat
Zodra een naam is gekozen in B14 wil ik in de volgende cellen de klant gegevens hebben:
E17 naam klant (bedrijfsnaam)
E18 Adres
E19 Postcode en woonplaats
In cel B19 wil ik automatisch de datum van vandaag hebben.
Factuurnummer in cel B17 wil ik automatisch laten oplopen zodra een nw. factuur gemaakt wordt - dit is ook meteen de laatste vraag, hoe kan ik excel laten weten dat er telkens nw. factuur gemaakt wordt?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Bekijk bijlage 188689