Failed to get IP address from remote DCHP Server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Ik heb ineens problemen met mijn internetverbinding (Casema).

Het netwerk via mijn Linksys WRT54GC is prima zowel bedraad als draadloos. Alleen de internetverbinding komt niet door de router heen. Dit werkte gewoon goed.
Als ik de casema-modem direct op de pc aansluit geen problemen.

Dit begon de laatste dagen al een paar keer en vandaag krijg ik 'm helemaal niet meer aan de praat.

In het statusvenster van de router krijg ik na een refresh de volgende melding:

Error: Failed to get IP address from remote DCHP Server.

Netwerkcontrole via IE7 geeft mij de volgende info:

Tijd van laatste controle: 12/21/06 17:27:15 Controle van netwerkadapter
Detectie van netwerklocatie

info Internetverbinding thuis gebruiken
Identificatie van netwerkadapter

info Netwerkverbinding: naam=LAN-verbinding 2, apparaat=Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller, mediatype=LAN, submediatype=LAN
info Netwerkverbinding: naam=LAN-verbinding 3, apparaat=Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller, mediatype=LAN, submediatype=LAN
info Netwerkverbinding: naam=Draadloze netwerkverbinding, apparaat=Realtek RTL8187 Wireless 802.11g 54Mbps USB 2.0 Network Adapter, mediatype=LAN, submediatype=DRAADLOOS
info Netwerkverbinding: naam=1394-verbinding, apparaat=1394-netwerkkaart, mediatype=LAN, submediatype=1394
info Netwerkverbinding: naam=Internet-verbinding, apparaat=Internet-verbinding, mediatype=SHARED ACCESS HOST LAN, submediatype=GEEN
warn Deze computer heeft meerdere Ethernet-adapters of adapters voor draadloze netwerken
info Gebruiker verwijzen naar ondersteuningsnummer

Controle van HTTP, HTTPS en FTP
HTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkheden

warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn FTP (passief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.passport.net: The server name or address could not be resolved
warn FTP (actief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
error Kan geen HTTP-verbinding maken.
error Kan geen HTTPS-verbinding maken.
error Kan geen FTP-verbinding maken.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Hoe krijg ik weer een IP van de remote DCHP- Server?

Kan jij inloggen op je router? vast wel... want iedere router kan dat onder hand wel. Naja bijna alle. Normaal moet dat met een ipadres. Ik heb het vermoeden dat de router geen DHCP geeft. Daarbij denk ik dat je hem even moet checken op verkeerde instellingen. Want je gewone casema aansluiting direct op je pc doet het wel. Goed je dat gecontroleerd hebt. Nou zou ik zeggen of je DHCP is aant *****n of je router moet eens gereset worden.

Das mijn mening er over.

Je remote DHCP is je router dus kijk even of hij nog wel aan staat. Anders moet je even een back terug zetten van de instellingen of als je die niet hebt gewoon resetten.

Dank voor je reactie.

Net even gegeten. Voor 't eten de stekker van de casema-modem uit het stopcontact gehaald en er net weer ingestoken.

Nu doet alles het weer.

Kan het zijn dat de DHPC-server bij casema eruit lag? Heb je die bijv niet nodig als je de kabel vanuit je modem direct in je pc stopt? Maar wel als het via een router gaat?

In het routermenu staat de connection type op automatic configuration (DHCP).

wij thuis hebben dat zelf ook wel eens en dan is het zo dat je ip even er uit ligt en daarna er is maar bij jouw thuis komt ie dan niet door je kastje heen zonder dat je em reset... want die moet dan weer even na het opnieuw starten vragen naar de dhcp server en dan maakt ie weer opnieuw een verbinding... Hoe lang heb je casema? niet zo lang zo te horen? wen er aan....

Al 2 jaar. Maar lange tijd geen problemen gehad. Echter de laatste week is dit een paar keer opgetreden en vandaag dus.

jah ik kijk altijd even in mijn router of ik wel een ip adres krijg en vaak krijg ik em wel maar als ie er niet staat dan goo iik even mijn modem er uit en gooi em dan weer aan :) ik weet niet wat casema er mee heeft...

Ik houd het allemaal wel even in de gaten.

Voorlopig meld ik deze vraag als opgelost. Ik hoop dat ik er niet meer op terug hoef te komen.

In ieder geval bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan