Failed to Query TCP/IP settings of the connection

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfboyfrankie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Beste,
ik heb een oude pc waar ik een windows server installatie op heb gezet, het besturingssysteem werkt in orde, want ik heb hem vroeger nog gebruikt.
maar als ik het besturingssysteem windows server 2003 enterprise edition installeern op een andere pc, raak ik niet op internet via de kabel. ik benv erbonden, maar als ik bij de verbinding: rechtermuisknop -> repair kies, dan krijg ik de volgende error: Failed to Query TCP/IP settings of the connection. En bij het opstarten van de pc zeggen ze ook dat er een driver niet kan opgestart worden en volgens eventviewer is dat: het TCP/IP Protocol...
weet iemand wat ik moet doen?
grtz

Verwarrende vraag. Graag beter opzetten een volgende keer.

Als ik je verhaal goed begrijp zijn er 2 pc's:
PC1 met XP/Vista/W98 etc., en PC2 met W2003.

PC1 werkt zodra aangesloten aan de kabel (mag ik aannemen dat je hier een kabelmodem bedoeld van een Kabel-internet bedrijf?)
PC2 werkt dan niet, zodra aangesloten aan dezelfde kabel-modem.

Beiden zullen wel staan ingesteld op "Automatisch een ip-adres verkrijgen".
PC1 krijgt van de kabel-internet provider een ip-adres en kan internetten.
PC2 krijgt die niet, en kan dus niet internetten.

Oplossing: Een breedband router aansluiten via zijn WAN aansluiting op modem van de Kabel-internet provider, PC1 en PC2 op de breedband router aansluiten via zijn LAN aansluitingen, modemkastje van de provider enkele minuten van stroom af en weer aanzetten.

Met een beetje mazzel werkt dan internet voor zowel PC1 als PC2.

Is de situatie anders dan boven omschreven, vertel meer, zoals: Welke netwerkapparaten zijn er in je netwerk? (modems, routers, accesspoints etc.)
Welke provider heb je, en gaat het over Kabel-internet of ADSL
Etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan