fair use polecy

Status
Niet open voor verdere reacties.

gillex

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2004
Wie van de geleerden heeft ervaring met de "fair use polecy" data limiet van Wanadoo.
Ik sta op het punt een ASDL abonement af te sluiten bij Wanadoo, echter ik weet bij God niet wat ik me van dit data limiet moet voorstellen.

Alvast bedankt voor de hulp

gillex

Hallo Gillex,

Ik zit in hetzelfde schuitje en heb net een abonnement bij Wanadoo afgesloten. Volgens de winkel waar ik geweest ben betekent het dat er bij normaal gebruik geen datalimiet is en dat er pas na extreem veel data ingegrepen KAN worden maar je krijgt eerst een waarschuwing.

Als ze adverteren met onbeperkt downloaden en je, bij het afsluiten van een abonnement, op de fair user policy wijzen, dan kunnen ze je geen donder maken. Feitelijk is sprake van misleiding, je wordt lekker gemaakt met onbeperkt downloaden maar de werkelijkheid is anders.

Kijk dus goed wat ze je aanbieden.

Meestal is het dat ze dan bij meer dan 250% van het gemiddelde een waarschuwing kunnen gaan geven.

.... en wat is 250% van het gemiddelde?
1 GB, 10 GB, 20 GB per maand, week, dag??

Kleine toelichting svp.

Mijn zwager heeft ook Wanadoo ADSL en hoort ze nooit zeuren over de 300 Gb per maand die hij down/upload, dus hij heeft in elk geval de 'limiet' nog niet bereikt.

Geplaatst door Withaar
.... en wat is 250% van het gemiddelde?
1 GB, 10 GB, 20 GB per maand, week, dag??

Kleine toelichting svp.

Per maand, zoiets heb ik ooit ergens gezien. Kan het nu niet meer vinden. De meeste providers noemen geen getallen.

Er is blijkbaar niemand die me kan vertellen wat men onder een redelijke data limiet verstaat.

Nee, dat klopt, dat kan niemand.

Ik heb zelf xs4all ik heb er maanden bij zitten dat ik over de 80 gb per maand download.

En heb toto nu toe nooit iets gehoord

dus veel plezier met downloaden.

Groetjes Ruud

Bedankt voor de reacties, met 90 GB p/m verwacht ik na deze berichen voorlopig nog geen waarschuwing. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan