Fair use

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Bij ADSL aanbieders staat vaak de term fair use policy. Als beschrijving hoort daarbij : "'Fair Use Policy' houdt in dat u een redelijk, gemiddeld gebruik kunt maken van uw ADSL-aansluiting, maar geen extreem verkeer mag veroorzaken."

Komt dit ongeveer op hetzelfde neer als 1Gb? Maar dan in mooiere bewoording, of kan je dat niet zo zien.

Ik hoop van niet. Ik heb nu 1 week ADSL, en 13 GB dataverkeer. lolzzzz

Greetz Patrick

denk idd dat je het daarmee kan vergelijken
voor iedere provider/aanbieder geld echter een andere regel.
FuP is b.v anders voor kabel als voor dsl gebruikers, al met al nemen ze 1 gb of minder ter hand om er niet voor te zorgen dat bepaalde gebruikers te veel bandbreedte opeisen ten opzichten van andere , m.a.w als jij b.v te veel zou gebruiken , zullen ze je ten opzichte van andere wat knijpen in breedte (zeggen ze) . ik heb echter nog nooit iemand erover horen klagen. dus waarschijnlijk bestaat het hele FuP niet eens.. en is het meer een fictief iets vopor providers om aan te duiden dat alles eerlijk gaat

Geplaatst door okijoki
Komt dit ongeveer op hetzelfde neer als 1Gb? Maar dan in mooiere bewoording, of kan je dat niet zo zien.
Nee, helaas gaat die vlieger niet op. De provider bepaalt wat "redelijk" is, en jij betaalt. Je kan dus een situatie hebben dat een provider een FUP hanteert, en uiteindelijk de FUP als 1 gieg hanteert.

Achtergrondinfo: http://www.webwereld.nl/nieuws/12343.phtml

Geplaatst door headout

Nee, helaas gaat die vlieger niet op. De provider bepaalt wat "redelijk" is, en jij betaalt. Je kan dus een situatie hebben dat een provider een FUP hanteert, en uiteindelijk de FUP als 1 gieg hanteert.

Achtergrondinfo: http://www.webwereld.nl/nieuws/12343.phtml

Maar hier spreken ze voornamelijk over de lite versie.
Toch?

Greetz Patrick

Geplaatst door frogger
FuP is b.v anders voor kabel als voor dsl gebruikers, al met al nemen ze 1 gb of minder ter hand om er niet voor te zorgen dat bepaalde gebruikers te veel bandbreedte opeisen ten opzichten van andere , m.a.w als jij b.v te veel zou gebruiken , zullen ze je ten opzichte van andere wat knijpen in breedte (zeggen ze) . ik heb echter nog nooit iemand erover horen klagen. dus waarschijnlijk bestaat het hele FuP niet eens.. en is het meer een fictief iets vopor providers om aan te duiden dat alles eerlijk gaat
Waar baseer jij dit op? Dit zijn de verhalen die altijd blijven rondzingen over FUP. Klopt gewoonweg niet.

Geplaatst door patrickt

Maar hier spreken ze voornamelijk over de lite versie.
Toch?

Greetz Patrick
Klopt, maar het is al bekend dat de providers strenger gaan worden (ik kan helaas de bewuste link met info niet vinden), en niet alleen tav de lite abbo's.

Ik betaal genoeg voor mijn verbinding. Dus laten we dan maar hopen dat ik een paar Giegjes meer krijg.
En daarbij heb ik ADSL via BBNED.
Weet je iets over hun Fair Use Polici?

Greetz Patrick

Geplaatst door patrickt
Ik betaal genoeg voor mijn verbinding. Dus laten we dan maar hopen dat ik een paar Giegjes meer krijg.
En daarbij heb ik ADSL via BBNED.
Weet je iets over hun Fair Use Polici?

Greetz Patrick
Geen idee, welke provider heb je? (BBned is namelijk geen provider)

Nog even gezocht: nieuwsgroep-linkje

Ze houden dus het data verkeer niet bij.
En ik neem aan dat je eerst een waarschuwing krijgt.
En mijn data verkeer zal wel niet zo hoog blijven. kheb 3 jaar op een breedband verbindding moeten wachten, dus ff een soort inhaalslag.
Alles wat nieuw is is leuk. Toch?
(Ik vergelijk het maar een beetje met mijn vrouw, toen ik haar voor het eerst ontmoette. :-) )

Greetz Patrick

Geplaatst door patrickt
Ze houden dus het data verkeer niet bij.
Volgens mij staat dat er niet, je kan er denk ik vanuit gaan dat ze hetw el bijhouden, anders valt er ook geen gemiddelde te berekenen
Geplaatst door patrickt
(Ik vergelijk het maar een beetje met mijn vrouw, toen ik haar voor het eerst ontmoette. :-) )
Daarop zeg ik maar helemaal niets, mijn vrouw kijkt hier ook wel eens rond......:D

Hahaha, mijn vriendin heeft ook een FUP.
Bedankt voor jullie reacties! Zonnet komt er bij mij nog het beste uit, als ik alles zo lees....

Stel dat ik een Lite abonnement afsluit, en dat na 4 maand blijkt dat ik niet genoeg heb aan FUP. Zal je dan je contract kunnen verhogen naar bijv. een basis abonnement? Lijkt me voor een provider toch ook geen verkeerde zaak. Of zullen ze zich aan het contract willen houden...

Geplaatst door okijoki
Hahaha, mijn vriendin heeft ook een FUP.
Als we een uitspraak van de maand zouden hebben....:D

In het geval van Zon is upgraden gratis, dowgraden (binnen de contracttijd) kost een paar centen.
Bron

Theoretisch gezien hoef je je er geen zorgen over te maken. Je krijgt pas iets te horen als je boven de 50 gig per maand ofzo uitkomt, en als je een niet al te snelle versie van adsl hebt (dl: 512; 768) dan moet je wel heeeeel veeeel downen voor je je echt zorgen hoeft te maken.

Geplaatst door Mouze
Theoretisch gezien hoef je je er geen zorgen over te maken.
Praktisch bedoel je, want in theorie ben je de klos als meer dan het gemiddelde downt.
Waar haal je dat vandaan dat je pas iets te horen krijgt als je boven de 50 gieg downt? Is gewoon weer een verhaal wat blijft rondzingen, en wat iedereen weer als waarheid verkondigt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan