• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

faktuur-offerte

Status
Niet open voor verdere reacties.

zero55

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Beste allemaal,

ik zit met een probleempje, een hele tijd geleden heb ik eens 2 excel-bestanden gemaakt voor een collega die een paar factuurtjes per jaar moest maken. Nog nooit problemen mee gehad tot gisteren, hij kreeg een foutmeldeng 1004 als hij een werkblad "blanco" wou maken met de daarvoor voorziene knop. Kunnen jullie eens kijken waarom deze melding er zo plots komt, het macro probeert een aantal cellen leeg te maken die beveiligd zijn, voorheen ging dat probleemloos, nu dus met een foutmelding.
De melding met de vraag macro's inschakelen of uitschakelen bij het openen van de files, is deze te omzeilen ?

De werkbladen zijn beveiligd (zonder wachtwoord).
De 2 bestandjes zitten in bijlage, eerst het bestand "DJBartProd_Klant.xls" openen, daarna het andere.

Andere suggesties zijn steeds welkom !

Alvast bedankt.
RG

Bijlagen

Ik krijg geen foutmelding als ik klik op Blanco factuur.

Doe wel dit voor Wissen2:

Code:
Sub Wissen2()
Range("C10:C20,E11:G11,B23:B57,C23:C57,E23:E57,F23:F57,C60,G61,G63").ClearContents
    Range("E59").Value = 0
End Sub

Wigi

Geen foutmelding, beveilig het werkblad eens, dan krijg je wel die foutmelding.
Die beveiliging zet ik aan bij de gebruiker omdat de ze anders de inhoud van de cellen (de formules dus) kunnen wissen.

de 2 bestanden met beveiligde werkbladen in bijlage

Bijlagen

Je moet beveiliging afzetten, macro uitvoeren, en dan beveiliging terug opzetten.

Zie naar de Protect en Unprotect methoden. Hiermee bedoel ik dus dat de beveiliging uit en aan in de macro moet gedaan worden. De eerste regel van de macro wordt dan iets als:

Code:
ActiveSheet.Unprotect "jouwpaswoord"

en de laatste regel:

Code:
ActiveSheet.Protect "jouwpaswoord"

en daartussen de code. (toch die van mij, niet die van de Macrorecorder die er nu staat).

Wigi

toch nog een klein vraag,
als ik bij omschrijving een product kies, is het dan mogelijk om automatisch bij de kolom "aantal" en "factor" een "1" te zetten ?

btw: is het ook mogelijk om slechts 1 sheet van de 4 te saven in het bestand zelf ? bvb als er een klant toegevoegd is, enkel het sheet met klanten saven ?

Laatst bewerkt:
toch nog een klein vraag,
als ik bij omschrijving een product kies, is het dan mogelijk om automatisch bij de kolom "aantal" en "factor" een "1" te zetten ?

In cel B23:

=ALS(C23="";"";1)

analoog voor Factor.

btw: is het ook mogelijk om slechts 1 sheet van de 4 te saven in het bestand zelf ? bvb als er een klant toegevoegd is, enkel het sheet met klanten saven ?

Onmogelijk volgens mij.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan