• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Faktuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericroodhooft

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Hey helpers,
Kan iemand mij helpen bij gebrek aan kennis van mij?
IN bijgevoegd betsand zou ik graag nog een knop hebben met de functie opslaan en verplaatsen naar tabblad CONTROLE!
Help please?

PS. HSV, Jij hebt me gisteren prachtig geholpen, gaat over zelfde bestand!
Bekijk bijlage FAKTUUR Eric2.xlsm
MVG Eric

En hoe moet dat er in het tabblad CONTROLE uit gaan zien?

Hey Edmoor,
Ik dacht aan de naam van de klant, waarop ik dan kan klikken om zijn faktuur te kunnen bekijken of controleren.
Hoop dat het een beetje duidelijk is?

mvg, Eric

Hoi Eric,

Even een offtopic vraag. Als je geen kennis hebt van VBA, wat is dan de meerwaarde van een bestand vol met VBA (op basis van jouw posts deze week). Ik bedoel dit niet als aanval (ik heb zelf ook onvoldoende kennis van VBA), maar hoe ga jij dit bijhouden/naar wens aanpassen? Is het niet handiger om een online boekhoudpakket aan te schaffen?

Ik dacht aan de naam van de klant, waarop ik dan kan klikken om zijn faktuur te kunnen bekijken of controleren.

Ik zou er een soort database tabel van maken, dus 1 veld per kolom.
Daar kan je dan eenvoudig draaitabellen en andere berekeningen op los laten en evt. eenvoudig een kopie faktuur van genereren.
Zonder het gebruik van het tabblad CONTROLE zou je de faktuur als PDF kunnen opslaan.

Hoi KristiaanL,

Ik begrijp wat je wil zeggen, het probleem is dat ik de code niet kan schrijven, en aanpassen is met zoek en plak werk, lukt het niet? dan hoop ik op de hulp van de kenners hier op het Forum!

mvg, Eric

Hey Edmoor,

Kan het niet gewoon zoals ik het graag zou willen, ik ben niet zo voor draaitabellen?
mvg, Eric

Of je nou wel of niet voor draaitabellen bent, een opslag zoals ik voorstelde is het handigst.

Hey Edmoor,
Kan je een voorbeeld plaatsen in mijn bestand?
Ik weet dat ik veel vraag maar zulke formule's ken ik niet!
mvg, Eric

Dat zou er zo uit kunnen zien in het blad CONTROLE:
FAKTUUR.JPG

De regels kan je vullen met dit achter een knop:
Code:
Sub OpslaanFaktuur()
    Dim FKT As Worksheet

Set FKT = Sheets("FAKTUUR")
    With Sheets("CONTROLE")
        rtu = .Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count + 1
        For i = 20 To 43
            If Cells(i, 1) <> "" Then
                .Cells(rtu, 1) = FKT.Range("B16")
                .Cells(rtu, 2) = FKT.Range("B17")
                .Cells(rtu, 3) = FKT.Range("B11")
                .Cells(rtu, 4) = FKT.Range("B12")
                .Cells(rtu, 5) = FKT.Cells(i, 1)
                .Cells(rtu, 6) = FKT.Cells(i, 3)
                .Cells(rtu, 7) = FKT.Cells(i, 4)
                .Cells(rtu, 8) = FKT.Cells(i, 5)
                .Cells(rtu, 9) = FKT.Cells(i, 6)
                .Cells(rtu, 10) = FKT.Cells(i, 7)
                .Cells(rtu, 11) = FKT.Range("F46")
                .Cells(rtu, 12) = FKT.Range("F47")
                .Cells(rtu, 13) = FKT.Range("F48")
            End If
        Next i
    End With
End Sub

Maar beter doe je dat dan op 2 tabbladen.
1 Met faktuur kop gegevens en 1 met faktuur regel gegevens waarin je dan ook een faktuur regelnummer opneemt.

Dat ga ik echter niet voor je maken.
Dit voorbeeld zou voldoende moeten zijn om het zelf in te richten.

Laatst bewerkt:
Hey Edmoor,
Bedankt voor je snelle reactie en hulp!!
Nu stelt het probleem dat ik niet verder kan, want ik zou niet weten hoe te beginnen aan je voorwerp!
Kan je misschien eens een uitzondering maken en het plaatsen in mijn bestand, zou je duizend maal dankbaar zijn!!

mvg, Eric

Ik doe weleens wat extra's hier maar hier ga ik niet mee verder omdat het best wat tijd kost om dat netjes in elkaar te steken en daarnaast omdat we daarna dan de vragen gaan krijgen over hoe je dat kan gaan gebruiken om je maandelijkse en jaarlijkse financiële overzichten te maken. Daarnaast onderhoud omdat een faktuurlayout nooit heilig blijkt te zijn en de code er weer op aangepast moet worden.

Wat ik wel voor je wil maken, als je dat zou willen, is een knop die de onderhanden faktuur als PDF opslaat.

Hey Edmoor,
Ik begrijp je wel,
Maak je dan die PDF voor mij, kan ik die dan ook kijken in mijn bestand of opslaan?
MVG, Eric

Hey Edmoor,
Werkt heel goed, maar is het mogelijk dat hij dat faktuur dan ook ineens plaatst in tabblad Contoleren?
Dat zou helemaal top zijn, zelfs als pdf bestand!
mvg, Eric

Hey Loek010,
Ziet er goed uit , maar kan er niks in testen, geeft foutmelding aan!
mvg, Eric

Maar ik ben tevreden met mijn bestandje hoor, is ook niet moeilijk om mee te werken, jou bestand is natuurlijk veel uitgebreider, als we het zouden kunnen testen?
mvg, Eric!

PS. als Edmoor mij verder kan helpen ben ik al heel blij!!!!

Een PDF kan je niet in een Excel document opslaan.
Je zou dan het hele blad FAKTUUR iedere keer moeten kopiëren naar het blad CONTROLE en onderaan de bestaande toevoegen.
Ik kan me niet voorstellen dat je dat zou willen.

Laatst bewerkt:
Hey Edmoor,
Dan maak ik wel andere map op mijn werkblad dan kan ik ze daar opslaan!
In alle geval bedankt voor je hulp, prettige dag nog en doe zo voort op dit Forum!!

Groetjes, Eric

@ericroodhooft

Welke foutmelding ? geeft hij dan gebruik je Excel voor windows of Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan