• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

faktuurnummer invoeren excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
HELP!!!
ik wil dolgraag in mijn excel sheet de faktuurnummers invoeren. Als ik grote nummers invoer, bijvoorbeeld 7140209099190988, dan rond hij het getal af dus komt er 7140209099190980 te staan. Ik heb, naar mijn idee alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
Ik hoop dat iemand mij met waarschijnlijk simpele probleem kan helpen.
Alvast bedankt!

Cindy

Kun je eventueel een klein voorbeeld bestandje sturen hoe je het zou willen.

Dan kunnen andere helpmij helpers hun ideeën op los laten.

Cindy74

Als eerste hartelijk welkom op dit forum.
ZZ1 heeft wel gelijk, een voorbeeld bestand is voor "helpers" veel gemakkelijker. Ik heb echter niet het vermoeden dat het veel uitgemaakt zou hebben (maar je weet nooit)

Volgens mij is dit je probleem:
Excel kan maar met een beperkt aantal cijfers in een cel, vermoedelijk gebruik je dus teveel cijfers. Als het voor een factuurnummer is type er dan een ' voor.

Succes,
Martin

Laatst bewerkt:
Cindy74

Als eerste hartelijk welkom op dit forum.
ZZ1 heeft wel gelijk, een voorbeeld bestand is voor "helpers" veel gemakkelijker. Ik heb echter niet het vermoeden dat het veel uitgemaakt zou hebben (maar je weet nooit)

Volgens mij is dit je probleem:
Excel kan maar met een beperkt aantal cijfers in een cel, vermoedelijk gebruik je dus teveel cijfers. Als het voor een factuurnummer is type er dan een ' voor.

Succes,
Martin

Dit is het!!!!
Je bent geweldig!!! Heel erg bedankt.
Ik ben er zeker een uur mee bezig geweest en begreep er geen snars van.
Die ' hielp.:)
Top!!

HELP!!!
ik wil dolgraag in mijn excel sheet de faktuurnummers invoeren. Als ik grote nummers invoer, bijvoorbeeld 7140209099190988, dan rond hij het getal af dus komt er 7140209099190980 te staan. Ik heb, naar mijn idee alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
Ik hoop dat iemand mij met waarschijnlijk simpele probleem kan helpen.
Alvast bedankt!

Cindy

Cindy excel heeft ook zijn grenzen zo stop deze bij 14 of 15 cijfers een paar maand geleden hebben we dit hier al eens onder de loep genomen

...het celformat (opmaak) op Text zetten helpt óók direct om een groter getal in te voeren dan een met 15 cijfers. Met dit getal kan je dan niet verder rekenen, maar dat hoeft ook niet met een factuurnummer. Database technisch moet je je dus altijd afvragen of je met een waarde moet rekenen. Zo niet... dan wordt het een tekstwaarde en geen getalwaarde! (bijvoorbeeld een banknummer of een telefoonnummer).

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan