Familie gek door µTorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

GambiaUser

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Berichten
730
Bij mij thuis worden ze een beetje heel gek van dat ik aan het downloaden ben.
Want ik mag graag even een nieuwe game en nieuwe filmpjes spelen en bekijken, die download ik dan met µTorrent.
Ik zou daar graag een alternatief op willen bedenken. Maar ik kwam er niet uit.
Ik zit bij XS4ALL, heb windows XP (met laatste updates) en mijn vraag luid:

Op welke manieren kan ik downloaden zonder dat ze er iets van merken?

Niet van die flauwe opmerkingen: "Koop eigen internet".
 
Waar worden ze dan gek van kwa internet snelheid of......?
 
Waar worden ze dan gek van kwa internet snelheid of......?

Dat zal wel dat is precies hetzelfde bij mij thuis als ik iets download dan zegt mijn broertje Zet Utorrent uit. Ik weet wel waarom, omdat hij een gtasa samp server heeft draaien bijns elke dag
 
Op welke manieren kan ik downloaden zonder dat ze er iets van merken?
Kan dus niet, het probleem is dat jij een behoorlijk percentage van de bandbreedte inneemt, met een ander stuk software verander je daar niets aan. Het enige dat je kunt doen is de down- en uploadlimiet van mutorrent omlaag schroeven tot ze er geen last meer van hebben

Dat, of 's nachts downloaden wanneer iedereen slaapt.
 
inderdaad even kijken wat voor bandbreedte je hebt en dan utorrent bv op de helft hiervan zetten.
 
De bandbreedte is kb/s is het niet?

Want ik heb als hun computeren, uploaden op 1 kb/s en downloaden 25 kb/s, maar ze merken het nog steeds..
 
De bandbreedte is kb/s is het niet?

Want ik heb als hun computeren, uploaden op 1 kb/s en downloaden 25 kb/s, maar ze merken het nog steeds..
Ik neem aan dat je kB/s bedoelt (bytes in plaats van bits) anders zou je écht heel lang bezig zijn. 25kB/s is inderdaad niet heel veel maar wij weten natuurlijk niet hoe snel jullie verbinding is. Als je ergens buiten de bebouwde kom, ver van de dichtstbijzijnde schakelkast zit dan heb je kans dat jullie verbinding gewoon erg langzaam is. Je kunt je snelheid testen op www.speedtest.nl (wel even wachten op een moment dat er verder niemand online is)
 
Speedtest.net pakken ;) die is een stuk betrouwbaarder
 
Speedtest.nl:

Download 703.3 KByte/sec
Upload..... 092.1 KByte/sec

Speedtest.net
772108965.png
 
Speedtest.nl:

Download 703.3 KByte/sec
Upload..... 092.1 KByte/sec

Speedtest.net
772108965.png
En dan merkt je familie dat jij er 25 kB/s afsnoept? Een beetje een prinses op de erwt verhaal. Of hebben we het hier toch over een ander probleem? Waar klagen ze precies over?

EDIT: misschien even controleren of je die limieten wel goed hebt ingesteld. Als dat 25 Mb/s en 1 Mb/s is dan klopt het wel dat ze klagen.
vergeet niet 1 B(yte) is 8 b(it)
 
Laatst bewerkt:
25 kb van de 6MB vind ik ook beetje raar, maar ik weet zeker dat ik 25 kB/s instel, en dan klagen ze over slome internet, direct al slome internet verbindingen, kunnen niet meer online gamen, geen pagina opent meer.
 
25 kb van de 6MB vind ik ook beetje raar, maar ik weet zeker dat ik 25 kB/s instel, en dan klagen ze over slome internet, direct al slome internet verbindingen, kunnen niet meer online gamen, geen pagina opent meer.
Bizar, je zou kunnen proberen het aantal verbindingen dat mutorrent aan mag gaan te verlagen. Het zou kunnen dat je router van slag raakt door een teveel aan verbindingen, zeker als het een goedkoop merk is.
Is maar een gokje hoor.
 
heb je ook al een ander torrent programmatje geprobeerd?
 
Dan zou ik toch even naar je router gaan kijken, want als jij die snelheid hebt, dan is een verschil van 25kB/s niet te merken, anders de connecties even anders instellen... je kunt www.speed.io proberen (speedtest, met aantal connecties erbij) , als je dat even wilt plaatsen (screentje ofzo) dan kijken we er wel weer even naar.
 
Bizar, je zou kunnen proberen het aantal verbindingen dat mutorrent aan mag gaan te verlagen. Het zou kunnen dat je router van slag raakt door een teveel aan verbindingen, zeker als het een goedkoop merk is.
Is maar een gokje hoor.

Toevallig wetend hoe?

mukkel zei:
heb je ook al een ander torrent programmatje geprobeerd?

Ja, BitTorrent, zelfde idee maar geen geluk.

RTP zei:
Dan zou ik toch even naar je router gaan kijken, want als jij die snelheid hebt, dan is een verschil van 25kB/s niet te merken, anders de connecties even anders instellen... je kunt www.speed.io proberen (speedtest, met aantal connecties erbij) , als je dat even wilt plaatsen (screentje ofzo) dan kijken we er wel weer even naar.

Lol, browser klopt niet helemaal bij de volgende, ik gebruikte Google Chrome.. maar toch screenie:


umot5.jpg



Router: DayTek Vigor 2800G

Draytek_Vigor_28_4a97cb83b5bcb.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan