Familiefilms omzetten van DVD naar USB

Tonyony

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2017
Berichten
47
Hallo,
In het verleden heb ik met Pinnacle Studio 15 familiefilms gemaakt.
Ik zat te denken nu er een smart tv is of ik de'meerdere dvds op een USB stickje kan zetten, zodat ik deze op de tv kan afspelen.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik was al een beetje aan het zoeken en dacht er misschien mp4 van te maken, maar ik lees ook dingen over ISO.
Is elke USB stick geschikt of moet het een flash drive zijn? (wat is het verschil?)
Ik heb ook nog een programma DVD fab. Kan ik daarmee iets? Of is er een ander programma nodig?
Alvast bedankt voor alle suggesties.
 
ISO is geen filmbestand, maar een bestandsindeling die gebruikt wordt om exacte kopieën te maken van DVD's. Je gebruikt een ISO bestand dus om een dvd kopie te maken inclusief menu's, ondertitels etc. Niet om films om te zetten naar gebruik op een USB stick. Dan is het veel beter om er mp4-tjes van te maken. En elke USB stick is geschikt; een flash drive is weer wat anders en geen usb stick :).
Heb je hier wat aan?
 
OK bedankt. Dat maakt het weer wat duidelijker.
En met welk programma kan ik dan het beste een dVd omzetten naar mp4?
Elke DVD is ongeveer 1 uur speeltijd. Mag een mp4 zo lang zijn?
 
Ik gebruik er MakeMKV voor:

Dan is het een mkv bestand in plaats van een MP4, maar dat maakt voor het gebruik ervan niks uit.
 
OK. Hartelijk dank. Die oude familiefilms zijn nog in 4:3 formaat. De tv nu is natuurlijk breedbeeld. Moet ik dan een speciale instelling doen bij het converteren? Het is maar dat de familie niet platgedrukt wordt.... :)
 
Nee, dat gaat niet.
Het zal 4:3 blijven.

Hou het maar op nostalgie ;)
 
Wat voor televisie heb je? Als je een netwerkschijf hebt, kan je ze ook daarop zetten. Zo heb ik thuis 300 GB aan familiefilmpjes.
 
Nee, dat gaat niet.
Het zal 4:3 blijven.

Hou het maar op nostalgie ;)
Ik bedoel meer dat het inderdaad 4:3 blijft met zwarte balken aan de zijkant. Dat is geen probleem. Ik wil niet dat het beeld uitgerekt/opgeblazen wordt.
 
Dat zal niet gebeuren.
MakeMKV maakt een 1 op 1 kopie.
 
Wat voor televisie heb je? Als je een netwerkschijf hebt, kan je ze ook daarop zetten. Zo heb ik thuis 300 GB aan familiefilmpjes.
Het is een TCL tv (met google tv), 3 hdmi aansluitingen en 2 USB aansluitingen meen ik.
 
Heeft die TV ook een DLNA client aan boord en is de TV aangesloten op je netwerk?
Dan kan je met b.v. de Windows Media Player een DLNA Server op je PC installeren en hoef je niet met een USB stickje te werken.
 
Heeft die TV ook een DLNA client aan boord en is de TV aangesloten op je netwerk?
Dan kan je met b.v. de Windows Media Player een DLNA Server op je PC installeren en hoef je niet met een USB stickje te werken.
Ik heb geen idee. Zit wel op de wifi, maar ik denk niet dat er DLNA is. Dat zal ik moeten nakijken. Bedankt in ieder geval voor de tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan