Hallo, ik heb vandaag Windows 7 gekocht en een verse installatie gedaan op mijn Sony Vaio VGN-AR61M (hier stond Vista op). De installatie verliep vlekkeloos, vervolgens heb ik alle drivers en overige software gedownload en geïnstalleerd. De laptop loopt echt super goed en is ook een stuk sneller. Alleen viel me plotseling het volgende op: hij was een stuk stiller dan normaal, dit vond ik al verdacht en nadat ik via Everest even de temperatuur checkte zag ik dat deze veel hoger was dan hij normaal gesproken hoort te zijn. En ook de fan die normaal automatisch ging draaien wanneer een spel opgestart werd, gaat ook niet meer aan! 
Ik heb het volgende al geprobeerd: EVGA precision, FanSpeed, Notebook Hardware Control, RivaTuner, Nvidia N-tune. De eigen software van Sony (Vaio Power Management) waarmee ik dit voorheen deed start helemaal niet op, er komt eerst een paar seconden het zandlopertje maar vervolgens gebeurd er niets. Ik heb ook al geprobeerd om hem in Vista compatibiliteit en als administrator te starten maar ook zonder succes. (en ook alle anti-virus/spybot software etc uitgeschakeld)
Tot slot heb ik in de BIOS zitten zoeken naar de Fan settings maar deze kan ik nergens vinden?..
Ik zou geen enkele oplossing meer kunnen bedenken aangezien ik de Fan settings niet kan vinden in de BIOS...
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem of een progje waarmee ik wel de temperatuur kan regelen?
Alvast bedankt, Sarv

Ik heb het volgende al geprobeerd: EVGA precision, FanSpeed, Notebook Hardware Control, RivaTuner, Nvidia N-tune. De eigen software van Sony (Vaio Power Management) waarmee ik dit voorheen deed start helemaal niet op, er komt eerst een paar seconden het zandlopertje maar vervolgens gebeurd er niets. Ik heb ook al geprobeerd om hem in Vista compatibiliteit en als administrator te starten maar ook zonder succes. (en ook alle anti-virus/spybot software etc uitgeschakeld)
Tot slot heb ik in de BIOS zitten zoeken naar de Fan settings maar deze kan ik nergens vinden?..

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem of een progje waarmee ik wel de temperatuur kan regelen?
Alvast bedankt, Sarv