fan control

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydaboy

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2005
Berichten
195
Beste mensen ik heb sinds kort een probleem met mijn ventilator van me vga kaart. De fan draait op zicht naar behoren maar als de pc even niet gebruikt word dan gaat de fan ineens harder draaien totdat ik weer aan de muis kom.

ik heb een beetje de tempraturen in de gaten gehouden en deze schommelen maar zijn meestal rond de 30 a 40 gr onbelast en het lijk mij dat de fan dan niet echt harder moet gaan draaien.

Ik vermoed dat er een probleem is met een instelling of driver maar kan de instelling niet vinden, de energieschema' s heb ik bestudeerd en veranderd zonder resultaat.

Even wat info
CPU:Intel I5 (zodra de fan draait is de cpu u load rond de 2 tot 5 %
GPU:Ati 7950 twin frozen temp rond de 30 a 40 gr
Drivers up to date

overgens met belasting met bijvoorbeeld games gaat de temp. omhoog en fan gaat ook harder draaien, het lijkt alsof hij zijn instellingen verliest met inactiviteit...

wie kan me helpen
 
Hoi,

De koeler kan je zelf bedienen in Catalyst Control Centre, Prestaties, Amd overdrive.
Die zou wel op automatisch moeten staan.
Is het toevallig een Sapphire?
 
in catalys heb ik nu overdrive ingeschakelt eens kijken wat het doet.

de afterburner gebruik ik al enige tijd daar controleer ik de tempratuur en snelheid regelmatig mee :)

ik ben erachter gekomen dat de computer mijn videokaart belast als ik de pc inactief heb staan, waar kan dat aan liggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan