fan controllers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
goedenmiddag

ik vroeg me af of er een programma of iets dergelijks bestaat waarmee je je fans kan regelen, zowel je cpu fan als je case fans?

is hier software voor?

Ja sorry ik bedoelde eigenlijk ... dat als je dit koopt je dan ook je fan's kan regelen. Maar goed jij wou software.

Maar lukt het met Speedfan dan?

ja kzie wat je bedoelt bij speedfan
daar staat dat mn fans 100% draaien dus op volle snelheid, maar ik vroeg me eigenlijk af of het software matig mogelijk is om die snelheid over te klokken :)
dus bijvoorbeeld op 120% laten draaien

Fan harder dan 100% laten draaien met software gaat niet lukken, simpel genoeg 100% is 12 Volt(waarop de meeste fan's draaien). Je zal dan de voltage moeten gaan opschroeven. Dit is mogelijk maar niet aan te raden, omdat de fan's daarop niet gemaakt zijn.

Je kunt hem eventueel op 24Volt laten draaien:
http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=1677

Als je tenminste van een straaljager geluid houdt.:p
Persoonlijk heb ik het liefst een zo stil mogelijk systeem. vooral met alleen maar internetten, zodra ik ga gamen gaat m'n koeling ook sneller draaien.:)

misschien is het ook een optie om nieuwe fans te kopen die meer rpm maken ;) en dus ook meer lucht verplaatsen.

Bjorn

ja kwas sowieso al van plan om een nieuwe zalman cpu koeler te kopen :)

Geplaatst door DOc
misschien is het ook een optie om nieuwe fans te kopen die meer rpm maken ;) en dus ook meer lucht verplaatsen.

Bjorn

Een fan die meer rpm maakt verplaatst niet per definitie meer lucht, een grote fan (8cm of groter) verplaatst bij een laag toerental meer lucht dan een kleinere (6 cm of kleiner), verder heeft het aantal en de vorm van de bladen ook nog invloed op de verplaatste lucht (en geluid)

haha, eum nu zla ik heel erg vervelend voor jullie zijn, die site ( ik wil namelijk mijn pc asl een straaljage rhebben:cool: ) eum ik ben 13 en ik snap d'r geen **** van kan ik een uitleg rkigjen of word dat lastig?
gr
Egbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan