FAN Defect NVIDIAGeforce 8600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karsten89

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Berichten
5
Beste helpmij gebruikers,

Zo'n 2 tot 3 jaar geleden heb ik een PC gekocht waarbij de volgende videokaart zat: NVIDIAGeforce 8600 GT

Nu heb ik dus geen garantie meer, en heb ik sinds een aantal weken gemerkt dat de FAN van de videokaart het niet meer goed doet.

Eerst was het een kwestie van klein tikje geven en hij ging weer aan de gang, maar nu maakt hij veel kabaal en lijkt het alsof hij even draait, stopt, en vervolgens weer verder gaat.

Ik heb al geprobeerd om hem schoon te maken, tevens ook maar de rest van de PC schoon gemaakt en ook siliconenspray gebruikt. Helaas mocht dit allemaal niet baten.

Nu wilde ik dus een nieuwe FAN kopen ( ik dacht simpel, even wat winkels af gaan ) maar blijkbaar is dit een speciaal type of iets dergelijks en hij kon dus ook niet besteld worden..

Hier tevens even een afbeelding om welke kaart het gaat: Klik

Mijn vraag is dus nu, weet iemand OF ik uberhaupt een losse FAN voor deze kaart kan kopen en zo ja, waar?? of moet ik me erbij neerleggen en een andere kaart kopen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr,

Karsten
 
ik weet het niet zeker maar volgens mij zit die fan op de kaart en kan je hem er dus niet afhalen, dus ik bn bang dat je een nieuwe moet kopen
 
ik weet het niet zeker maar volgens mij zit die fan op de kaart en kan je hem er dus niet afhalen, dus ik bn bang dat je een nieuwe moet kopen

Ik heb hem er al vanaf gehaald, zit vast met 3 schroefjes.

Dat ijzeren gedeelte eromheen kan er volgens mij eventueel ook af maar dat was niet nodig om er nu af te halen dus heb ik maar fijn laten zitten.
 
dan zou je kunnen proberen om van een andere fan die erin te zetten,meschien werkt dat?
 
Ik heb al gekeken naar een oudere videokaart, daar zit een veel kleiner fannetje op, krijg ik niet goed bevestigd omdat ik hem niet vast kan schroeven.
 

Ja, deze zou volgens de site op de kaart moeten passen.

Alleen, moet ik dan inderdaad dat onderste gedeelte wat op de kaart zit ook vervangen? (Dat zwarte ijzeren gedeelte op mijn kaart), of kan ik bijv. ook alleen de FAN vervangen? ( Op die Zalman koeler dus de FAN van het oranje gedeelte afhalen en deze dan op mijn kaart aansluiten )

Edit:

Ben even aan het googlen naar hoeveel dat ding kost, meeste sites geven aan vanaf 25 euro en dat is zonder verzendkosten.. kom je meestal toch op meer dan 35 euro uit. Misschien toch beter idee om dan gewoon een nieuwe kaart te kopen aangezien het natuurlijk ook nog de vraag is of het vervangen van de FAN wel 100% goed gaat.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt van die setjes bij de pc boer die kan je zo vastprikken op je moederboord of kaart, even een nieuw gaatje maken eerst, kijk wel uit wat je doet dat je op een leeg punt het gaatje maakt .
 
Je hebt van die setjes bij de pc boer die kan je zo vastprikken op je moederboord of kaart, even een nieuw gaatje maken eerst, kijk wel uit wat je doet dat je op een leeg punt het gaatje maakt .

Gaatje maken in moederbord is nooit een goed idee

Ron
 
Gaatje maken in moederbord is nooit een goed idee

Ron
wel als je fan niet meer past in de ouwe gaatjes maar we hebben het hier over een videokaart waar de fan niet meer is op te zetten daar heb je speciale setjes voor een soort plastic pootjes die je erzo op prikt in plaats van de ouwe bevestiging ,als je eeen beetje handig bent en geen andere mogelijkheid meer hebt tja waarom nieteen kennis van mij heeft een pc zaak en doet het er ook mee regelmatig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan