Fan harder laten draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielosamigos

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Hallo, ik heb pasgeleden een case fan gekocht, en aangesloten. ik heb hem aangesloten op de plek waar eerst mijn cpu fan zat, en die cpu fan in een aansluiting van die case fan gedaan, zodat er 2 fans op 1 slot zitten, het andere slot op mijn moederboord werkt namelijk niet goed.
Alleen, nu heb ik een probleem, want mijn cpu koeler draait te langzaam, hij draaide eerst 1200 rpm en nu slechts 600. en als ik ook maar 5 minuutjes game, is mijn cpu al 56 graden: heel warm dus. ik weet dat je in je BIOS iets kan verandere dat ze sneller gaan draaien, maar ik kan het niet vinden, dus heb ik jullie hulp ingeschakeld ;)

mvg

Niels

Ik heb btw een aces aspire t650

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb pasgeleden een case fan gekocht, en aangesloten. ik heb hem aangesloten op de plek waar eerst mijn cpu fan zat, en die cpu fan in een aansluiting van die case fan gedaan,
daar heb je het probleem waarom omgedraaid

wat bedoel je?
Die nieuwe fan zat eerst in het slot van mijn moederboord, maar daar draaide hij alleen als mijn moederboord te warm werd, en ik wil dat hij constant draait, dus heb ik heb in mijn pu slot gedaan en omdat die nieuwe fan ook nog een aansluiting had voor een fan heb ik mijn cpu fan daaraan aangesloten, alleen die draaid nu veel minder hard.

wordt nu verdeeld over twee coolers haal de case fan eens eraf en je weet waar het probleem zit :)

Ja, maar kan ik die case fan dan niet meer gebruiken?
als ik hem op het moederboard plaats draait hij niet, maar ik heb hem eigenlijk gekocht voor een goede airflow in mijn kast, omdat mijn videokaart vrij heet word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan