Fan maakt veel geluid - Acer aspire 3620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan232

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Beste forumleden ik ben de acer aspire laptop van een kennis opnieuw aan het installeren
zij vroeg me hoe het komt dat de fan die in de laptop zit zoveel geluid produceert,
en dat niet deed toen zij hem kocht. ik denk dat het stof is ik heb al gekeken op internet hoe ik bij de fan kom maar hiervoor moet ik de laptop helemaal strippen is perslucht een oplossing? of zou er iets met de fan kunnen zijn?

bijvoorbaad dank,

mvg Dylan232,

Stof is de meest voorkomende oorzaak, als je er niets aan doet kan de laptop de warmte op een gegeven moment niet meer kwijt en kan uitvallen ed. Het kan natuurlijk ook zijn dat je ven is versleten, maar die kans is een stuk kleiner (en je merkt het vanzelf nadat de stof eruit is).

hoe oud is de laptop?
misschien is de lager van e fantilator een beetje versleten. en het an ook best zo zijn dat je nog niet alle drivers hebt geinstalleert, de meeste febrikanten hebben wel een stuurprogramma die de laptop zijn fantilatorsnelheid regelt op basis van wat je aan het doen bent.
kijk nog even op de website van acer.
om het je even makkelijk te maken: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3620.html

De laptop is van Juni 2006 maar het vreemde is soms hoor je hem bijna niet en dan slaat ie opeens aan en hoor je hem echt zoemen.
misschien dan toch slijtage alhoewel ik me dat na 5 jaar niet kan voorstellen, mocht het toch stof zijn wat kan ik er dan aan doen want de fan is echt niet op een normale manier te bereiken (leuk gemaakt door acer) perslucht is dan zeker de enige oplossing?

Met perslucht kan, maar of je echt alle stof eruit blaast (of juist nog verder in je laptop), vraag ik me af ... er zitten vast nog meer elementen in die nu dicht zitten, dus uit elkaar halen is wel de beste oplossing.

Hier een redelijk duidelijke handleiding:

http://www.insidemylaptop.com/clean-cooling-module-acer-aspire-3620/

Maar wat je zegt, het is wel even wat werk, hij moet echt helemaal uit elkaar, lol...:o

Laatst bewerkt door een moderator:
na 5 jaar, kan het best dat een fan slijt, hoe aak werd de laptop gebruikt? en ook veel in slaapkamers? die zijn factoren die dan natuurlijk meetellen bij slijtage.

heb je eigenlijk al geprobeerd om je stofzuiger op de koelvinnen aan de zijkant van de laptop te zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan